دیپلمات روس : سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

شنبه 1 آذر 1399 - 11:3:32
دیپلمات روس : سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

تهران - الکوثر : نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، کارزار فشار حداکثری آمریکا را موجب رنج انسانی و نماد شکست دولت واشنگتن در اهداف تعیین شده خود علیه ایران دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در حساب توئیتری خود به دو روی کارزار خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی پرداخت و نوشت: ایالات متحده با افتخار می‌گوید که کارزار فشار حداکثری تاثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشته است؛ اما این یک روی سکه است.

اولیانوف اضافه کرد: «روی دیگر آن، رنج‌های انسانی و تضعیف رژیم عدم اشاعه و شکست کامل اهداف اعلامی (12 خواسته پمپئو) است.»

پیشتر نیز سناتور دموکرات ایالت "کنتیکت" آمریکا، گفته بود: هیچ‌یک از 12 شرط «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران محقق نشده‌اند.

"کریس مورفی" با بیان اینکه سیاست ترامپ در قبال ایران شکست تمام‌عیار بوده است، در توئیتر نوشت: پمپئو به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری 12 مطالبه از ایران مطرح کرد که حتی یک مورد از آن نیز برآورده نشده است.

در پی خروج امریکا از توافق هسته ای با ایران، پمپئو برای گفت و گو با ایران 12 شرط از جمله برچیدن برنامه هسته ای و موشکی ایران و قطع حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه را تعیین کرد. در آن زمان، دولت ترامپ امید داشت با خروج از برجام و تهدید به بازگرداندن تحریم های هسته ای، جمهوری اسلامی به مذاکرات فراگیر هسته ای و غیرهسته ای با واشنگتن وادار شود.

با این حال، مقاومت حداکثری ایران در برابر فشار حداکثری امریکا نشان داد که جمهوری اسلامی زیر تهدید و ارعاب با طرف بدعهد و پیمان شکن امریکا مذاکره نخواهد کرد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 1 آذر 1399 - 10:50:11