تاکید مقامات عراقی بر خروج تمام نظامیان آمریکا از عراق

پنج شنبه 29 آبان 1399 - 12:29:33
تاکید مقامات عراقی بر خروج تمام نظامیان آمریکا از عراق

تهران - الکوثر : مقامات عراقی بر زمان بندی مجدد برای خروج تمامی نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت، دولت بغداد به آنچه عراقی ها مبنی بر جدول بندی مجدد خروج نیروهای آمریکایی، بی نیازی به نیروهای نظامی آمریکا و همکاری در زمینه های دیگر می خواهند، متعهد است و به مذاکرات برای رفع همه موانع برای دستیابی به یک توافق نهایی ادامه می دهد.

نخست وزیر عراق در واکنش به انتخاب «جو بایدن» به ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت، مهم نیست چه کسی وارد کاخ سفید می شود، عراق از هر کسی که رئیس ایالات متحده آمریکا باشد، تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

در همین زمینه؛ «فواد حسین» وزیر خارجه عراق اظهار کرد، طرف آمریکایی گام‌هایی را در راستای کاهش‌ نیرو در عراق اجرایی کرده و نظامیان آمریکایی باقی مانده، نیروی رزمی نیستند.

فواد حسین تاکید کرد، با سفیر آمریکا و فرماندهان نظامی عراقی نشست مهمی برای بحث و بررسی نتایج حاصل از گفت‌و‌گوی راهبردی برگزار کردیم که این گفت وگو به استقرار مجدد نیروهای آمریکا در خارج از عراق اشاره داشت و ما بر زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکایی تأکید کردیم.

وزیر خارجه عراق افزود، رایزنی‌ها طبق تصمیم پارلمان با طرف آمریکایی ادامه دارد و خروج ۵۰۰ نیرو از عراق، تنها شامل نیروهای آمریکایی می‌شود.

«کاظم الفرطوسی» سخنگوی کتائب سیدالشهداء عراق نیز گفت، اگرچه مقاومت عراق به آمریکا برای خروج از عراق مهلت داده ، اما این مهلت تا ابد باقی نیست و پاسخ نظامی به اشغالگران حق همه عراقی‌هاست.

درهمین حال، «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش «النُجَباء» عراق در واکنش به تصمیم آمریکا برای کاهش نیروهایش در این کشور تاکید کرد، کاستن از تعداد اشغالگران آمریکایی در محاسبات واقعی عراق جایگاهی ندارد و تا آخرین نظامی اشغالگر باید به‌سرعت خاک عراق را ترک کنند.

«فاضل الفتلاوی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز اظهار کرد، پارلمان عراق به تعلل دولت این کشور در اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از تمامی نقاط عراق پایان خواهد داد.

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد، بخشی از نیروهای آمریکایی در ساعت‌های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند.

بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز 5 ژانویه 2020 طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 آبان 1399 - 12:28:32

دسته بندی :