واکنش گروههای فلسطینی به ازسرگیری روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 28 آبان 1399 - 11:14:7
واکنش گروههای فلسطینی به ازسرگیری روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : گروههای مختلف فلسطینی از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین ، اقدام تشکیلات خودگردان را برای بازگشت به هماهنگی امنیتی و روابط با اشغالگران رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین الشیخ وزیر کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت پس از دریافت نامه هایی که بر پایبندی اسرائیل به توافقات تاکید می کند ، روابط با اسرائیل همانند گذشته از سرگرفته می شود. 

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت نامه ای از اسرائیل به دست ما رسیده که در آن به پایبندی به توافقات با ما متعهد شده است و ما ازسرگیری تماسها را اعلام می کنیم. 
اشتیه افزود : صلح با فلسطینیها بدون درنظر گرفتن اینکه چه طرفهایی با اسرائیل روابط خود را عادی سازی می کنند ‏، آرامش اسرائیل را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود : امیدواریم دولت بایدن حامی راه حل تشکیل دو کشور بر اساس اصل سرزمین برابر صلح باشد.  

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این اقدام ، در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگشت به روابط با اشغالگران جنایتکار صهیونیست را به شدت محکوم می کنیم. 
جنبش حماس در این بیانیه افزود : تشکیلات خودگردان ، دستاوردهای نشست تاریخی دبیرکل های گروههای فلسطینی را نابود کرد. این تصمیم ، ضربه به تلاشهای ملی به طرف ایجاد شراکتی ملی و راهبردی برای مقابله با معامله قرن به شمار می آید.این تصمیم تشکیلات خودگردان درحالی اتخاذ می شود که ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیستی در شهر قدس اشغالی اعلام شده است.
حماس افزود : تشکیلات خودگردان با این تصمیم ، اقدام اردوگاه عادی سازی عربی را توجیه کرد. از تشکیلات خودگردان می خواهیم فورا از این تصمیم بازگردد و به بایدن و دیگران دل خوش نکند. تنها راه حفظ حقوق و آزادسازی سرزمینهای فلسطینی ، وحدت ملی بر اساس برنامه ملی راهبردی برای مقابله با اشغالگران است. 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای اعلام کرد ازسرگیری روابط تشکیلات خودگردان با اشغالگران ، کودتا بر ضد تلاشها برای شراکت ملی و ائتلاف با دشمن به شمار می آید. این اقدام ، خروج از مصوبات اجماع ملی و دستاوردهای نشست دبیرکل های گروههای فلسطینی است.
جنبش جهاد اسلامی افزود این اقدام تشکیلات خودگردان ، متوقف کردن تلاشها برای تحقق آشتی داخلی به شمار می آید. روابط تشکیلات خودگردان با اشغالگران ، تایید و تشویق عادی سازی خیانتکارانه ای است که همه گروهها در رد آن اتفاق نظر دارند.
جهاد اسلامی اضافه کرد : ادامه دل خوشی به آمریکا و روند سازش ، راه توطئه ها برای از بین بردن آرمان فلسطین را باز می کند. ما وحدت ملی و پایبند به اصول و حق مقاومت و رد همه اشکال روابط با اشغالگران و جرم دانستن آن را خواستاریم. از همه ملی گرایان آزاده می خواهیم مخالفت خود را با این اقدام اعلام کنند. 

ماهر الطاهر مسئول اداره سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفتگو با المیادین گفت موضع تشکیلات خودگردان با استدلالی پوچ اتخاذ می شود. پس از 27 سال تجربه تلخ به ما می گویند اسرائیل شفاهی و کتبی پایبندی خود را اعلام کرده است.
ماهر الطاهر افزود در نشست دبیرکل های گروههای فلسطینی درباره اساس پایان دادن به شکاف داخلی توافق کردیم اما این اقدام نشان می دهد آنها خواستار وحدت نیستند. گزینه تشکیلات خودگردان هنوز هم گزینه اسلو است.
وی اضافه کرد : تشکیلات خودگردان به آمدن بایدن و بازگشت به مذاکرات دل خوش کرده است. تشکیلات خودگردان توهم این را دارد که دولت بایدن متفاوت خواهد بود.
الطاهر تاکید کرد : تشکیلات خودگردان باید بداند از دهه هشتاد تاکنون توافقی راهبردی بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد. از مردم و اتحادیه ها و گروههای فلسطینی می خواهیم بر ضد این موضع تشکیلات خودگردان تجمع کنند. ما باید برای مقابله با اشغالگران اقدام کنیم چرا که تنها راه بازپس گیری حقوقمان است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 آبان 1399 - 6:56:10

دسته بندی :