بورل : رویکرد بایدن به برجام ، عرصه بین الملل را تغییر می‌دهد

پنج شنبه 22 آبان 1399 - 17:39:34
بورل : رویکرد بایدن به برجام ، عرصه بین الملل را تغییر می‌دهد

تهران - الکوثر : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: سیاست دولت جو بایدن در قبال تغییرات زیست محیطی و توافق هسته ای ایران، صحنه بین المللی را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی ویدئو کنفرانسی با اتحادیه رسانه های اروپایی لِنا (LENA) گفت: مسئله ایران، امر پیچیده و حساسی است و ایران همیشه برای آمریکا موضوع دشواری به شمار رفته است؛ دولت تازه آمریکا خواهد فهمید که حتی تغییر توافق برجام نیز برایش گران تمام می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با یادآوری روند 12 ساله امضای برجام افزود: دولت بایدن باید این را درک کند که مسئله، کنار گذاشتن یک توافق و ایجاد قراردادی تازه نیست.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که کشورش رئیس دوره ای اتحادیه اروپا است، به تازگی گفت: با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، فرصت‌های جدید برای بازگشت دوباره آمریکا به برجام و احیا همکاری روابط دو سوی آتلانتیک (اروپا و آمریکا) فراهم شده است. 

اتخاذ این مواضع از سوی مقامات اروپایی در حالی است که آنها در دو سال گذشته در اجرای تعهدات برجامی شان کاملا مفنعل بوده اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای با ایران  به طور یکجانبه در سال 2018  خارج کرد و درتلاشی ناکام کوشید با تحریم های شدید، ایران را به یک توافق گسترده تر که شامل برنامه های دفاعی این کشور نیز می شود، ناگزیرکند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 آبان 1399 - 13:49:39