واکنش حزب الله به تحریم جبران باسیل

شنبه 17 آبان 1399 - 9:0:37
واکنش حزب الله به تحریم جبران باسیل

تهران - الکوثر : جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در وضع تحریم‌ علیه وزیر خارجه پیشین لبنان را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حزب‌الله جمعه‌شب در واکنش به این تحریم‌ها، آن را «تصمیم سیاسی صرف و مداخله آشکار و مبتذل» در امور داخلی لبنان دانست و تأکید کرد: «ایالات متحده آمریکا که خود حامی تروریسم و افراطگرایی در جهان است، دولتی است که از فساد و فاسدان و دولت‌های دیکتاتور در جهان حمایت نیز حمایت و با انواع ابزارها از آن‌ها محافظت می‌کند لذا آخرین کسی باید باشد که از مبارزه با فساد صحبت می‌کند».

حزب‌الله لبنان هدف از تحریم‌های آمریکا علیه جبران باسیل، رئیس حزب جریان ملی آزاد را تلاش برای تسلیم کردن این حزب در برابر شرایط و دیکته‌های آمریکا علیه لبنان دانست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: «جبران باسیل» وزیر خارجه پیشین لبنان را در فهرست تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر نیز بارها اشخاص و نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان را تحریم کرده بود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر این جنبش را افزایش داده‌اند.

حزب الله لبنان به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی- صهیونیستی در منطقه دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 آبان 1399 - 8:59:23

دسته بندی :