آغاز زورآزمایی خیابانی در آمریکا؛ حامیان ترامپ به نتایج معترضند +فیلم

پنج شنبه 15 آبان 1399 - 10:51:5

تهران- الکوثر: درحالی که هنوز نتیجه انتخابات آمریکا نهایی نشده، هواداران دونالد ترامپ برای اعتراض به نتایج به خیابان‌ها آمدند و رودی جولیانی وکیل ترامپ نیز دموکرات‌ها را به تقلب در انتخابات متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گزارش های رسانه‌ای حاکی از آن است که هواداران ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات که تا این لحظه منتشر شده است به خیابان‌ها ریخته و خواستار متوقف شدن شمارش آرا شده‌اند. 

پیش از این نیز شمار زیادی از حامیان جو بایدن نامزد دموکرات که خود را پیروز انتخابات می داند با حضور در خیابان های نیویورک و درگیر شدن با نیروهای پلیس، اعتراض خود را به شبهه افکنی های ترامپ و اطرافیانش درباره نتایج انتخابات،  ابراز داشتند. 

رودی جولیانی، وکیل ترامپ نیز در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا با ادعای اینکه در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده است خطاب به دموکرات‌ها و جو بایدن گفت: "فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟" او تاکید کرد که «تقلب شده است.»

در تازه‌ترین نتایج آرای شمارش شده جو بایدن، نامزد دموکراتها برای پیروزی نهایی تنها به 6 رای الکترال نیاز دارد. از مجموع 538 رای الکترال تمام ایالتهای آمریکا، تاکنون جو بایدن 264 رای را کسب کرده و دونالد ترامپ 214 رای. نامزد پیروز حداقل باید 270 رای الکترال را به دست آورد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 15 آبان 1399 - 10:44:19