پرونده ترور سردار سلیمانی در پارلمان عراق بررسی می‌شود

پنج شنبه 15 آبان 1399 - 8:59:30
پرونده ترور سردار سلیمانی در پارلمان عراق بررسی می‌شود

بغداد- الکوثر: عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد پرونده تحقیقات ویژه دولت عراق درباره ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، هفته آینده در پارلمان بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه المعلومه، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد پرونده تحقیقات ویژه دولت درباره جنایت ترور «رهبران پیروزی» (قاده النصر) در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، هفته آینده در پارلمان بررسی خواهد شد. 

او افزود: ریاست پارلمان عراق از نمایندگان خواسته است تا زمانی را برای میزبانی از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور جهت بررسی چند پرونده از جمله شهادت «رهبران پیروزی» و جدول خروج نیرو‌های آمریکایی تعیین کنند. 

به گفته این نماینده ائتلاف سائرون، درخواست پارلمان برای حضور الکاظمی در مجلس برای بررسی چند پرونده از جمله بحران مالی، انتخابات، سفر‌های خارجی و کمیته‌های تحقیقات دولت درباره شهادت ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی و حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران است. 

الزیادی تصریح کرد: سرگرم شدن احزاب و گروه‌های سیاسی به پرونده انتخابات باعث شد که پرداختن به پرونده نقض تعهدات آمریکا به تعویق بیفتد، اما جلسات پارلمان در هفته آتی شاهد بررسی جدول خروج نیرو‌های آمریکایی خواهد بود.

پیشتر «سناء الموسوی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح از تحرکات پارلمانی برای میزبانی الکاظمی در پارلمان جهت بررسی چند پرونده به ویژه تجاوزات آمریکا و ترکیه به حریم هوایی عراق خبر داده بود.

پس از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دی ماه گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق پارلمان این کشور طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد که به موجب آن دولت ملزم به اجرای این مصوبه است.

به گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم اکنون حدود 3 هزار نیروی نظامی این کشور در عراق حضور دارند که طی جدول زمانی مشخص و بر اساس توافق در مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن از این کشور خارج خواهند شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 15 آبان 1399 - 8:59:10

دسته بندی :