تاثیر معنوی امام حسن عسکری (ع) بر زندانبانان

شنبه 3 آبان 1399 - 18:52:43
تاثیر معنوی امام حسن عسکری (ع) بر زندانبانان

تهران- الکوثر: تاثیر معنوی امام حسن عسکری(ع) به حدی قوی بود که حتی سرسخت ترین و بی رحم ترین زندانبانان نیز پس از مدتی مرید ایشان می شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی بن عبدالغفار می گوید: وقتی صالح بن وصیف امام عسکری (علیه السلام) را زندان کرده بود، گروهی از عباسیان و منحرفان نزد صالح آمده، شکوه کردند که چرا بر امام سخت نمی گیری؟ او گفت: چه می توانم انجام دهم؟ دو نفر از بدترین کسانی که به آنها دسترسی داشتم، بر او گماشتم؛ اما اینان اهل نماز و روزه شدند. وقتی علت را پرسیدم، گفتند: چه می گویی درباره مردی که روزها روزه می گیرد و شبها نمازمی خواند و وقتی که به وی می نگریم، بدن ما می لرزد چنانکه گویا از خود بی خود می شویم. وقتی عباسیان و منحرفان این سخنان را شنیدند، نومید از سرای وصیف بیرون رفتند.

به گزارش شفقنا، محمد بن اسماعیل علوی می گوید: امام عسکری (علیه السلام) را نزد یکی از سرسخت ترین دشمنان آل ابوطالب زندانی ساختند و سفارش کردند که چنین و چنان آزارش ده. هنوز بیش از یک روز از در بند بودن امام نگذشته بود که زندانبان پیرو امام شد.

او چنان نزد امام خاضع بود که برایش به خاک می افتاد و جز برای بزرگداشت به چهره حضرت نمی گریست. وقتی حضرت از زندان آزاد شد، این مرد بصیرتش از همه مردم به امام بیشتر بود.

معتمد، که امام عسکری (علیه السلام) را در برابر دستگاه ستم پیشه عباسیان سدی نفوذ ناپذیر می دید، بر آن شد آخرین ضربه را بر حضرت وارد آورد و راه را برای تحقق اهداف پلیدش هموار کند. او امام را با زهر مسموم ساخت و چنان نمایاند که حضرت به مرگ طبیعی از دنیا رفته است؛ ولی این توطئه نیز ناکام ماند و چهره واقعی وی بر همگان آشکار شد. احمد بن عبیدالله بن خاقان می گوید: چون خبر وفات آن حضرت در شهر سامرا پخش شد، رستاخیزی در شهر پدید آمد و ازهمه مردم صدای ناله و شیون برخاست. خلیفه در پی فرزند نیکبخت آن حضرت برآمد و گروهی از ماموران را به خانه امام گسیل داشت تا وی را بیابند. خلیفه حتی زنان قابله را فرستاد تا از بارداری احتمالی کنیزان حضرت آگاه شوند… آری، دشمنان نمی دانستند که پروردگار نور خود را کامل کرده است و گوهر تابناک الهی حضرت حجه بن الحسن المهدی (علیه السلام) پنج سال پیش بدین جهان گام نهاده، اینک پس از شهادت پدر گرامی اش بر جایگاه والای امامت تکیه زده است. در پایان بجاست مانند حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) ، که هنگام خروج از زندان معتمد آیه «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون» را نگاشت، ما نیز آیه شریفه را به خاطر آوریم و برای سلامتی و ظهور کامل کننده نهایی نور هدایت حضرت مهدی (علیه السلام) دعا کنیم.

منبع: کتاب دورنمایی از عصر امام عسکری (صلوات الله علیه) 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 3 آبان 1399 - 18:52:35