کشور بعدی در صف طولانی عادی‌سازی

شنبه 3 آبان 1399 - 12:28:58
کشور بعدی در صف طولانی عادی‌سازی

تهران- الکوثر: شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد کشور عربی بعدی که با تل‌آویو توافقنامه عادی سازی روابط امضا خواهد کرد، احتمالا قطر خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این شبکه صهیونیستی اعلام کرد، به دنبال اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص پنج کشور عربی که با اسرائیل  سازش خواهند کرد، به ویژه پس از اعلام عادی‌سازی روابط سودان با اسرائیل، سوالات زیادی درباره این کشورها و همچنین هویت کشور سازشگر بعدی، به وجود آمده است. 

این شبکه عبری‌زبان همچنین مدعی شد: با توجه به تلاش‌های آمریکا برای ترغیب کشورهای عربی دیگر برای عادی سازی روابط با اسرائیل، احتمال می‌رود پس از سودان، قطر کشور بعدی باشد که قصد امضای توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را دارد. 

این شبکه صهیونیستی همچنین گزارش داد، اگر توافق صلح اسرائیل  با قطر مانند امارات و بحرین امضا شود، این امر دستاوردی واقعی است، زیرا دوحه حامی جنبش حماس و اخوان المسلمین است.

این شبکه عبری‌زبان همچنین گزارش داد، قطر با امضای این توافق می‎تواند از امتیازاتی مانند خرید جنگنده‌های آمریکایی از نوع اف-35 بهره‌مند شود؛ به ویژه اینکه قطر برای افزایش توانمندی نظامی خود به چنین جنگنده‌هایی نیاز دارد.

آمریکا، سودان و رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک از توافق میان خرطوم و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط خبر دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 3 آبان 1399 - 12:20:13