تاکید روحانی و اردوغان بر گسترش روابط ایران و ترکیه

جمعه 2 آبان 1399 - 10:20:10
تاکید روحانی و اردوغان بر گسترش روابط ایران و ترکیه

تهران - الکوثر : رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری ترکیه در گفتگوی تلفنی بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر پنج شنبه در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، روابط دو کشور را الگویی برای سایر همسایگان دانست و اجرای هرچه سریعتر توافقات ایران و ترکیه بویژه در زمینه همکاری های تجاری و بانکی را خواستار شد. 

روحانی همچنین مبارزه با تروریسم در منطقه را موضوعی مهم عنوان کرد و افزود، گروه های تروریستی می توانند خطر بزرگی برای منطقه باشند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به بحران منطقه قره باغ و ضرورت حفظ امنیت شهرهای مرزی ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد، جنگ راه حل نیست و باید از طریق گفت و گو و مذاکره این مشکل حل شود.

روحانی خاطرنشان کرد، ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه و همچنین روسیه می توانند برای استقرار صلح و ثبات در منطقه کمک کنند و تداوم همکاری های این سه کشور برای حل بحران سوریه ضروری است.

رئیس جمهوری ترکیه نیز در این تماس تلفنی از ایران به عنوان دوست و همسایه خوب ترکیه نام برد و گفت، ترکیه به حمایت از ایران در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا ادامه خواهد داد و برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی همچون گذشته همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

اردوغان همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم را عامل مهمی در برقراری صلح و امنیت در منطقه دانست و برادامه این همکاری ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد، همکاری ایران و ترکیه در زمینه بحران منطقه قره باغ، منجر به حل این بحران از طریق گفت و گو و بازگشت آرامش و صلح به منطقه شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 2 آبان 1399 - 9:57:33