ورود ایران به جمع کشورهای دارنده رادارهای برد بلند

پنج شنبه 1 آبان 1399 - 16:33:57
ورود ایران به جمع کشورهای دارنده رادارهای برد بلند

تهران - الکوثر : در رزمایش تخصصی پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت 99»، رادارهای برد بلند با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این رزمایش  ، رادارهای آرایه‌ فازی «قدیر»، «مراقب» و «بشیر» اهداف مختلف را بر فراز منطقه عمومی رزمایش با موفقیت کشف و شناسایی کردند که با این موفقیت، جمهوری اسلامی ایران وارد باشگاه رادارهای برد بلند شد.

سامانه راداری کاملا بومی قدیر توسط متخصصان، دانشمندان و جوانان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ساخته شده و دارای فناوری پیچیده است که این تکنولوژی در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار دارد.

این رادار که در تراز رادارهای برد بلند بوده و جمهوری اسلامی ایران را وارد باشگاه رادارهای برد بلند کرده است، قابلیت کشف اهداف در سطح پایین، موشک های بالستیک و ارتفاع بلند را دارد.

سامانه راداری بومی آرایه‌فازی مراقب نیز که توسط متخصصان و دانشمندان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده است، به صورت سه بعدی قابلیت شناسایی ۳۰۰ هدف را به صورت هم زمان و در برد ۴۰۰ کیلومتر دارد.

همچنین سامانه راداری بومی آرایه‌فازی سه بعدی بشیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قابلیت کشف اهداف پروازی، متخاصم و پنهانکار را در برد ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۳۰ کیلومتر دارد؛ این رادار دارای قابلیت کشف، رهگیری و تفکیک موشک کروز است.

رزمایش تخصصی پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت 99" به صورت مشترک بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی ایران از دیروز (چهارشنبه) در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور آغاز شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 آبان 1399 - 16:17:50