سرلشکر رحیم صفوی : تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران شکست خورده است

پنج شنبه 1 آبان 1399 - 10:58:6
سرلشکر رحیم صفوی : تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران شکست خورده است

تهران - الکوثر : رئیس انجمن ژئوپلیتیک تاکید کرد راهبرد فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه ضد ملت ایران را شکست خورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» رئیس انجمن ژئوپلیتیک و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران روز چهارشنبه در نشست هماهنگی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اورآسیا در منطقه آزاد انزلی، شمال ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و کریدورهای تجاری کشورهای حوزه های ژئوپلیتیکی دریای خزر دو مسیر راهبردی را فعال ساخته است. 
سرلشکر صفوی، مسیر اول را تعامل با چین از طریق آسیای مرکزی و تعامل با کشورهای اورآسیا عنوان و تصریح کرد: مسیر دوم توسعه روابط سیاسی، اقتصادی با اتحادیه اورآسیا یعنی کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان است.
 رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها معنا و مفهوم این روابط جدید و پیام همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اورآسیا را به خوبی درک می کنند، افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا فضای گشایش اقتصادی ایران برای واردات و صادرات در دوره تحریم‌ها محسوب می‌شود.
قرار است، همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اورآسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای به صورت یک روزه و با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت محدود حضوری و همچنین ویدئو کنفرانسی، 17 نوامبر با حضور مقامات ایرانی و خارجی در منطقه آزاد انزلی برگزار شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 آبان 1399 - 10:54:20