شمخانی: اساس سیاست آمریکا ایجاد هرج و مرج و ناامنی است

دو شنبه 28 مهر 1399 - 19:1:44
شمخانی: اساس سیاست آمریکا ایجاد هرج و مرج و ناامنی است

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اساس سیاست آمریکا در افغانستان و عراق را ایجاد هرج و مرج و ناامنی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در تهران، با تبیین سیاست‌های مخرب آمریکا در منطقه غرب آسیا که نتیجه‌ای جز جنگ، ویرانی و عقب‌ماندگی برای مردم منطقه به دنبال نداشته است، گفت: تنها راه مصون ماندن از اینگونه دام‌های خطرناک آمریکا، مقاومت و حفظ وحدت و انسجام است.

شمخانی، گفتگوی بین‌ افغان‌ها، حفظ جمهوریت و حقوق اقوام و مذاهب و تبعیت از قانون اساسی را از مولفه‌های اصلی و بسیار تاثیرگذار در برقراری ثبات و امنیت پایدار در افغانستان برشمرد و تصریح کرد: آمریکا همواره برای حفظ حضور و استمرار ناامنی درصدد تضعیف مولفه‌های اصلی ثبات بخش در افغانستان بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هرگونه اقدام خارج از چارچوب‌های ارزشی و ملی را خیانت به سال‌ها مجاهدت و ایثار ملت افغانستان دانست و خاطرنشان کرد: نباید منافع بلندمدت مردم زجر کشیده افغانستان را فدای برخی منافع زودگذر کرد.

شمخانی همچنین یادآور شد: ایران در طول 40 سال گذشته با حمایت همه‌جانبه و پذیرش بیش از سه میلیون نفر از مهاجران افغان در عمل حُسن همجواری و حق همسایگی را ادا کرده است و تهران انتظار دارد مسئولان افغانستان نیز با وحدت و همدلی اجازه رخنه و پیاده شدن نقشه‌های شوم بیگانگان برای ایجاد اختلاف میان دو کشور را ندهند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز با قدردانی از حمایت‌ها و مواضع اصولی ایران در قبال افغانستان، گسترش روابط با تهران را از اصول و اولویت‌های سیاست خارجی کابل برشمرد.

عبدالله عبدالله با ارائه گزارشی از آخرین تحولات روند صلح افغانستان گفت: ایران همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد ثبات و آرامش منطقه‌ای به ویژه در افغانستان ایفا کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 مهر 1399 - 18:43:34