واکنش فلسطین به احداث شهرک های جدید صهیونیستی در کرانه باختری

شنبه 12 مهر 1399 - 12:2:43
واکنش فلسطین به احداث شهرک های جدید صهیونیستی در کرانه باختری

تهران- الکوثر: وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دستور نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای تصویب احداث ۵۴۰۰ واحد شهرکی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تصویب احداث ۵۴۰۰ واحد شهرکی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که گسترش ساخت شهرک‌ها در کرانه باختری در چارچوب اجرای طرح موسوم به معامله قرن و به صورت یکجانبه انجام می‌شود و ادعاهای نتانیاهو و دولت او درباره توقف شهرک ‌سازی و یا تعلیق آن را رد می‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تأکید کرد که تداوم ساخت و ساز استعمارگرایانه آمریکایی صهیونیستی علیه قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

رسانه‌های عبری زبان روزجمعه اعلام کردند که شورای عالی برنامه ریزی شهرک سازی در کرانه باختری روز یکشنبه آتی برای تصویب ساخت ۵۴۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری تشکیل جلسه خواهد داد.

طبق اعلام روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم"، این تصمیم پس از بررسی‌های مختلف از سوی نتانیاهو اتخاذ شده است.

این روزنامه عبری زبان همچنین گزارش داد، بخش زیادی از واحدهای مسکونی جدید قرار است در شهرک "بیتار علیا" در جنوب شهر قدس احداث شود که شامل ۲۹۲۹ واحد جدید خواهد بود.

طبق این گزارش، همچنین در این طرح قرار است ۶۲۹ واحد در شهرک "عالیه"، ۵۶۰ واحد در شهرک "هارگیلو"، ۲۸۶ واحد در شهرک "هاربراخا"، ۱۲۰ واحد در شهرک "بینی کیدم" و ۱۸۱ واحد در شهرک "عناب" ساخته شود. ۲۱ واحد نیز در شهرک "شمعه" در جنوب الخلیل احداث خواهد شد.

همچنین در این جلسه قرار است طرح احداث ۲۹۱۰ واحد جدید در شهرک‌های مختلف کرانه باختری و ساخت ۳۷۰ واحد جدید در شهرک "آدم" و ۵۴۰ واحد در شهرک "نیللی" مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


شنبه 12 مهر 1399 - 7:37:29