بهره‌برداری از چهار طرح علمی، فناوری و کشاورزی در کشور

پنج شنبه 10 مهر 1399 - 15:29:38
بهره‌برداری از چهار طرح علمی، فناوری و کشاورزی در کشور

تهران - الکوثر : رئیس جمهور افتتاح طرح های ملی در حوزه شرکت های دانش بنیان را به معنای ارتقای کشور در علم و فناوری دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه علم و فناوری کشور داشته اند و دولت با تمام توان از این شرکت ها حمایت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه طرح تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما و خط تولید بایوفسفات بایوران در استان البرز، طرح تولید واکسن سرطان دهانه رحم در استان تهران، طرح تولید ماده اولیه دارویی سِرتِرالین در استان مرکزی را افتتاح کرد.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۳۳۹ فرصت اشتغال پایدار مستقیم ایجاد شد.  

رئیس جمهور با اشاره به به طرح هایی که امروز در زمینه دارو و واکسن افتتاح شد، اظهار داشت: موضوع تولید دارو در جهان امروز بسیار مهم است و اینکه امروز یک طرح برای ساختن واکسن انسانی و برای درمان یک بیماری شایع به بهره‌برداری رسید، برای کشور بسیار موجب امیدواری در تأمین دارو و حتی صادرات مواد دارویی است.

آقای روحانی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان این امیدواری را ایجاد کرده اند که می‌توانیم گام به گام در عرصه تولید نیازمندی‌های دارویی کشور در داخل بی نیاز شویم، تصریح کرد: هرگونه سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری در زمینه فعالیت این شرکت ها  لازم باشد، از سوی دولت انجام خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 مهر 1399 - 14:46:33