مقتدی صدر : ملت عراق در مقابل اشغالگران می‌ایستد

پنج شنبه 10 مهر 1399 - 10:28:7
مقتدی صدر : ملت عراق در مقابل اشغالگران می‌ایستد

تهران - الکوثر : رهبر جریان صدر عراق گفت: دولت و ملت عراق زیر نظر مرجعیت بزرگ و به دور از دخالت خارجی مقابل حضور نظامی آمریکا خواهند ایستاد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای خطاب به گروه های مسلح این کشور از آنان خواست تا اجازه دهند خروج نیروهای خارجی از عراق از راه های دیپلماتیک پیگیری شود.
مقتدی صدر از گروه های مسلح عراق خواست مقاومت را به پیمانکاری و جهاد را به سیاست تبدیل نکنند و سلاحی را که به سمت دشمنان اشغالگر گرفته بودند به سمت سینه های برادران و ملتشان نگیرند.
رهبر جریان صدر افزود: در شرایط کنونی نیروهای خارجی می خواهند به امنیت، ثبات و حاکمیت سرزمینی عراق تعرض کنند و برای پایان دادن به این شرایط باید در کنار هم برای پایان حضور نظامی اشغالگر و همچنین پایان دادن به اقدامات نظامی سفارت آمریکا از راه های پارلمانی و بین المللی تلاش کرد.
«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق اخیراً از تهدید دولت «دونالد ترامپ» به بستن سفارت آمریکا در بغداد به دلیل تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا  خبر داد.
در همین حال، «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شده است که بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد برای عراق و آینده آن، تبعات بسیار منفی  خواهد داشت.
بسیاری از مردم و گروه‌های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 مهر 1399 - 3:51:27

دسته بندی :

پربازدیدها