واکنش قوه قضائیه به تبعیت دولتهای اروپایی از تحریمهای دارویی

پنج شنبه 10 مهر 1399 - 10:28:28
واکنش قوه قضائیه به تبعیت دولتهای اروپایی از تحریمهای دارویی

تهران - الکوثر : دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به تحریم دارو‌های بیماران پروانه‌ای گفت: دولت‌های غربی برخلاف تمامی معاهدات بین المللی از تحریم دارویی و غذایی نیز خودداری نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بیماری پروانه‌ای یا "اپیدرمولیزیس بولوسا" که به "ای‌ بی" EB شناخته می شود، بیماری ارثی است که در پوست و غشای مخاطی تاول ایجاد می کند و افراد دچار این بیماری در معرض سرطان پوست هستند.
«علی باقری کنی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران روز چهارشنبه در بازدید از خانه ای بی (EB) افزود: دولت‌های اروپایی با ژست‌های حقوق بشری با تحریم دارو‌های بیماران از جمله بیماران پروانه‌ای از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند.
باقری کنی با بیان اینکه دولت‌های اروپایی در جنگ اقتصادی، کودکان بیمار و مظلوم را نیز هدف گرفته‌اند، خطاب به دولت‌های غربی تاکید کرد: ملت‌های مستقل و آزاده هیچ‌گاه از آرمان‌های خود نمی‌گذرند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران افزود: عده‌ای با نام حقوق بشر کاسبی راه انداخته‌اند که باید با مستندسازی و ارایه این جنایات به دنیا، پرده‌ها را برداشت و دشمنان را رسوا کرد.
پیش از این، «حمیدرضا هاشمی گلپایگانی» مدیرعامل خانه ای بی (EB) ایران با اشاره به ابتلای 750 نفر در کشور به بیماری پروانه‌ای، اعلام کرد: دسترسی به پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای با خروج یکجانبه آمریکا از برجام از بین رفت و عفونت ناشی از این زخم‌ها موجب فوت 15 بیمار "ای بی" در ایران شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 مهر 1399 - 3:42:51