ترکیه از توافق با روسیه درباره آتش‌بس در لیبی خبر داد

پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 11:35:8
ترکیه از توافق با روسیه درباره آتش‌بس در لیبی خبر داد

تهران- الکوثر: وزیر خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی درباره وضعیت لیبی و همچنین سامانه‌های پدافند موشکی روسی و تنش‌ها در دریای مدیترانه اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه از نزدیک شدن به توافقی با روسیه برای آتش‌بس در لیبی خبر داد.

چاووش اوغلو بامداد پنجشنبه به وقت تهران در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن ترک» گفت آنکارا و مسکو در جریان نشست‌های اخیر، به توافقی برای برقراری آتش‌بس در لیبی و اجرای راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران این کشور رسیده‌اند.

کشور لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت «وفاق ملی» به ریاست «فائز السراج» است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.

 وی درباره وضعیت سامانه پدافند موشکی «اس-400» در ترکیه نیز توضیح داد که این سامانه روسی را هنوز فعال نکرده‌اند. 

چاووش‌اوغلو درخصوص تنش‌ها با یونان در حوزه شرق دریای مدیترانه نیز تصریح کرد: «پیش از هرچیز، یونان باید از رفتار تمامیت‌خواهانه دست بردارد. ما می‌گوییم که با همه مذاکره می‌کنیم. اگر یونان پیش‌شرط بگذارد، ما نیز پیش‌شرط می‌گذاریم». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 11:32:53

دسته بندی :