روحانی : آمریکا در رسیدن به اهداف خود علیه ایران دچار شکست‌های کم‌نظیر شده است

یک شنبه 23 شهریور 1399 - 17:36:18
روحانی : آمریکا در رسیدن به اهداف خود علیه ایران دچار شکست‌های کم‌نظیر شده است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا علیه اقتصاد ایران، گفت: دشمن در رسیدن به اهداف استراتژیک خود نه تنها ناموفق بوده بلکه دچار شکست‌های کم‌نظیر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان مردم ایران که برای تحقق اهداف خود در مقاطعی، شورای امنیت را حیاط خلوت خود می‌دانستند در ماه‌های اخیر، شکست‌های تاریخی را متحمل شده‌اند.

روحانی، موضوعات مهمی همچون طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا بر مبنای قطعنامه 2231 سازمان ملل را از جمله مواردی عنوان کرد که آمریکایی‌ها در به نتیجه رساندن آن در شورای امنیت با شکست تاریخی مواجه شدند.

رئیس جمهوری ایران همچنین به موفقیت‌های حقوقی ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری در مقابل آمریکا اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های سیاسی و حقوقی بدست آمده برای تهران در مقابل واشنگتن بی‌نظیر بوده است.

روحانی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های علمی دانشگاه‌های ایران در عرصه جهانی و با ارزشمند خواندن این موفقیت‌ها، گفت: امروز 40 دانشگاه ایرانی در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد و در نوآوری علمی جایگاه ایران در چند سال اخیر از 120 به 65 ارتقا یافته است.

آموزش بیش از سه میلیون و 700 هزار دانشجوی ایرانی با توجه به تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت ترکیبی، حضوری و مجازی برگزار می‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 شهریور 1399 - 16:38:57