قبیله معروف یمنی به دولت صنعا پیوست

یک شنبه 16 شهریور 1399 - 9:27:48
قبیله معروف یمنی به دولت صنعا پیوست

تهران- الکوثر: سران قبیله مراد در استان مارب یمن که از قبائل معروف یمنی است، در دیدار با مسئولان دولت صنعا توافق همپیمانی امضا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تعدادی از بزرگان قبیله مراد که از قبائل معروف یمنی و مستقر در استان مارب در مرکز یمن است، با امضای توافق و هم‌پیمان شدن با دولت نجات ملی مستقر در صنعا متعهد شدند که مانع از ورود عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق خود شده و در آزادسازی تمامی استان مارب از اشغال عناصر وابسته به دولت منصور هادی مشارکت کنند.

این توافقنامه در شرایطی امضا می‌شود که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی محسوسی در استان مارب انجام داده اند.

نیرو‌های دولت نجات ملی صنعا در روز‌های گذشته توانسته‌اند مناطق المشیریف، الصعاتره و ال عشه را به کنترل خود در آورند و به این ترتیب تا مرکز شهرستان الرحبه فقط سه کیلومتر فاصله دارند.

جنگنده‌های سعودی و عناصر وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در ماه‌ها و هفته‌های گذشته بار‌ها قبایل یمنی در استان مارب را هدف قرار داده‌اند.

پیش از این ساکنان استان جزیره‌ای سقطری یمن علیه تجاوزگری امارات و رژیم صهیونیستی و ایجاد پایگاه نظامی در این جزیره تظاهرات کردند و خواستار برچیده شدن این پایگاه‌ها شدند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، پیش از این در پیامی توییتری خطاب به مزدوران متجاوز سعودی و اماراتی نوشت: ای مزدوران (سعودی و اماراتی) واقعا تعجب آور است؛ اگر در نهایت، سرنوشت انسان با مرگ پایان می پذیرد، پس چرا راضی می شوید که ذلیلانه زندگی کنید و تحقیرهای محمد بن زاید، ولیعهد امارات و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را تحمل کنید؟ آیا نمی دانید رسوایی دنیا، رسوایی آخرت را نیز در پی دارد؟ 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 16 شهریور 1399 - 9:27:29