یک محموله نیترات آمونیوم در بندر بیروت معدوم شد

شنبه 15 شهریور 1399 - 19:47:20
یک محموله نیترات آمونیوم در بندر بیروت معدوم شد

تهران- الکوثر: ارتش لبنان امروز شنبه اعلام کرد، محموله دیگری از نیترات آمونیوم از چند روز پیش در بندر بیروت به وزن بالغ بر چهار تن و 350 کیلوگرم معدوم سازی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از سایت النشره، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، واحدهای هنگ مهندسی در چاله‌های انفجاری وابسته به ارتش این مقادیر نیترات آمونیوم را منفجر و معدوم کردند.

ارتش چند روز پیش از کشف چهار تن دیگر نتیرات آمونیوم در بندر بیروت خبر داده بود.

این خنثی سازی محموله جدید نتیرات آمونیوم در حالی است که انفجار بندر بیروت در چهارم اوت 190 کشته و بیش از 6500 زخمی برجا گذاشت.

در عین حال رسانه‌های لبنانی از وجود محموله‌های دیگر در بندر بیروت که حاوی مواد با قابلیت انفجار باشند، هشدار داده و از مقامات گمرک خواسته‌اند برای ممانعت از وقوع فاجعه‌ای دیگر وارد عمل شوند.

همچنین به گفته منابع دفاع مدنی لبنان، به رغم امید اندکی که وجود دارد اما نیروهای امداد و نجات امروز برای سومین روز متوالی عملیات جستجو برای نجات یک فرد زنده در زیر آوار ساختمانی تخریب شده در اثر انفجار را ادامه دادند.

تیم نجات شیلی که با تجهیزات پیشرفته وارد بیروت شده بود "تپش‌های قلب" را زیر آوار ساختمانی در خیابان مار مخایل رصد و شناسایی کرده و سگ‌های آموزش‌دیده تیم امداد را به آنجا هدایت کرده‌اند.

جورج ابو موسی، مدیر عملیات دفاع مدنی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت، عملیات جستجو از دو روز پیش در جریان است اما امید زیادی وجود ندارد. بخش اعظم تلاش‌ها انجام گرفته و تاکنون چیزی مشاهده نشده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 15 شهریور 1399 - 19:47:1