پیام‌های سخنرانی عاشورایی سیدحسن نصرالله از نگاه «رأی الیوم»

دو شنبه 10 شهریور 1399 - 13:4:35
پیام‌های سخنرانی عاشورایی سیدحسن نصرالله از نگاه «رأی الیوم»

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی «رأی الیوم» در مقاله ای به تحلیل سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا به ویژه بخش های مربوط به تجاوزگری رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت با توجه به اینکه رهبران عربی که وطن‌پرست و دارای شخصیت کاریزماتیک باشند، وجود ندارند و نیز با توجه به تشدید تبلیغات آمریکا و اسرائیل با استفاده از عوامل عربیشان، سخنرانی‌های تلویزیونی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به عنوان منبع اساسی آشنایی با رویکرد‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه تلقی می‌شود.

در ادامه این مطلب آمده است: سخنرانی دیروز سیدحسن نصرالله به مناسبت شهادت سرورمان (امام) حسین (ع) مملو از مواضع و روشنگری‌ها در قبال تحولات در عرصه لبنان، عربی و منطقه‌ای بود به همین سبب دشمنان به خصوص کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی، بیشتر از دوستان، این سخنرانی را پیگیری کردند.

لحن محکمی که بر بخش زیادی از سخنرانی سید حسن نصرالله حاکم بود با وجود فشار‌های سیاسی و تبلیغات مسموم رسانه‌ای که برای مخدوش سازی وجهه حزب‌الله در برخی کشور‌های عربی اتاق‌های سیاه ایجاد شده، نشانگر استواری موضع وی در پافشاری بر گزینه مقاومت و رویارویی با اشغالگری نه تنها در لبنان بلکه در همه کشور‌های منطقه و مشخصا فلسطین اشغالی است.

از سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله که به مناسبت روز عاشورا و مفاهیم معنوی و ارزشی این روز بود، می‌توان چندین پیام نتیجه‌گیری کرد:

نخست اینکه این سخنرانی خطاب به اشغالگران اسرائیلی و محتوایش آن بود اگر آنان یکی از رزمندگان حزب‌الله را بکشند پاسخ متقابلش کشتن یک سرباز اسرائیلی خواهد بود و این معادله با همه شیوه‌ها و ابزار‌ها حفظ خواهد شد.

دوم اینکه اسرائیل آرزوی آن را دارد که مقاومت به سرعت پاسخ دهد؛ چراکه سربازانش در حالت سراسیمگی و سردرگمی قرار دارند و مانند موش فرار می‌کنند، اما پاسخ، قطعی است و حالت انتظار و «ماندن روی یک پا» شاید کمی طول بکشد تا بر مدت رنج و مشقت و سردرگمی سربازان اسرائیلی افزوده شود.

سوم اینکه اسرائیلی‌ها و به خصوص سازشکاران با اسرائیل، اعراب را تحقیر می‌کنند؛ چرا که اسرائیلی‌ها آبروی برخی مسئولان را در امارات حفظ نکردند و آمادگی تل‌آویو را برای متوقف کردن الحاق کرانه باختری و دره اردن به اسرائیل تکذیب و با فروش هواپیما‌های اف 35 به امارات مخالفت کردند؛ چراکه اسرائیلی‌ها صلح نمی‌خواهند بلکه خواهان تسلیم شدن دیگران هستند.

چهارم اینکه سید حسن نصرالله با به رسمیت شناختن اشغالگر و عادی‌سازی روابط با آن حتی اگر همه اعراب و جهانیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند، مخالفت کرد و گفت حزب‌الله از هر کسی که با اشغالگری در فلسطین و قدس و لبنان و هر سرزمین عربی اشغالی بجنگد، حمایت می‌کند و در کنار اوست.

به تعویق انداختن پاسخ به تجاوز اسرائیل به لبنان و کشته شدن یکی از رزمندگان حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه دمشق به معنای لغو واکنش حزب‌الله و عقب‌نشینی نیست بلکه برای رعایت حال شرایط داخلی لبنان این پاسخ به صورت موقتی به تعویق افتاده چرا که قرار است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امروز به بیروت بیاید و همچنین امروز نخست وزیر جدید معرفی و رایزنی‌های پارلمانی نیز آغاز می‌شود بنابراین عقل و خرد حکم می‌کند درنگ شود و از برداشتن هر گامی که به دولت اشغالگر امکان می‌دهد چوب لای چرخ تحرکات به منظور سامان دهی جبهه داخلی لبنان بگذارد، پرهیز شود، اما پاسخ قطعا داده خواهد شد و سیّد (حسن نصرالله) حرفی که می‌زند به آن عمل می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: این رهبر مقاومت با نیفتادن در دام اسرائیل که این دام کاملا حساب شده پهن شده بود تا حزب‌الله به جنگ کشانده شود، زیرکی بی‌سابقه‌ای از خود به نمایش گذاشت. اسرائیلی‌ها یک سرباز روبات را در نزدیکی مرز‌ها به شیوه سینمای هالیوودی کار گذاشته بودند تا رزمندگان حزب‌الله را به کشتن این سرباز روباتی سوق بدهند و کشتن وی را انتقام قلمداد کنند، اما نتایج کاملا معکوس بود، زیرا از این مترسک فیلمبرداری و نقشه اسرائیلی‌ها با صدا و تصویر بر ملا و رسوا شد و امکان ندارد با کشتن یک روبات با حزب‌الله معامله کرد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنان خنجری در پهلوی اشغالگران و همه سازشکاران است، زیرا مقاومت را نمی‌توان خرید و مجبورش کرد سر تسلیم فرود آورد و شاید آنچه سید حسن نصرالله در سخنرانی پیش از سخنرانی دیروزش درباره دریافت پیشنهاد‌هایی از آمریکا از طریق برخی میانجیگر‌ها سخن گفت، شامل پرداخت پول و دادن قدرت و تغییر نظام سیاسی لبنان به نفع حزب‌الله بوده باشد و این به اعتقاد بسیاری از ناظران از جمله ما، یکی از برجسته‌ترین مثال‌ها از ناممکن بودن خریدن مقاومت و مجبور کردن آن به تسلیم شدن است.

در انتهای این مطلب آمده است: درست است که نبرد رسانه‌ای علیه محور مقاومت به خصوص در شبکه‌های اجتماعی به سبب شدت آن بسیار خطرناک است، زیرا مورد حمایت ارتش‌های ظالم سایبری است که میلیارد‌ها دلار برای آن‌ها هزینه می‌شود، اما افکار عمومی عربی از آگاهی بالایی برخوردارند ورسانه‌های مقاومت نیز قوی هستند، زیرا بازتاب‌دهنده دیدگاه گروه اندکی از مومنان هستند که گروه زیادی از کافران را شکست دادند و شکست می‌دهند. کف روی آب می‌رود، اما آب می‌ماند و روز‌های آینده و تحولاتش قطعا مهر تأییدی بر گفته‌های ماست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 10 شهریور 1399 - 13:0:22