خطیب‌زاده : سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش همچنان پیگیری می‌شود

شنبه 8 شهریور 1399 - 17:26:52
خطیب‌زاده : سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش همچنان پیگیری می‌شود

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیگیری ‌و رایزنی در سطح دوجانبه و بین‌المللی برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «امام موسی صدر» بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان و جنبش امل لبنان به همراه دو نفر از همراهانش در 31 اوت 1978 به دعوت رسمی «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی، به این کشور سفر کرد و از آن زمان تاکنون از سرنوشت وی و همراهانش خبری در دست نیست. 

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در آستانه سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر در پاسخ به خبرنگاران در خصوص سرنوشت این شخصیت تاثیر گذار اظهار کرد: وزارت امور خارجه ایران با همکاری دوستان لبنانی، پرونده امام موسی صدر را با همه پیچیدگی‌هایی که دارد از طرق مختلف دنبال می کند.

خطیب زاده پیروزی‌ها، شکوفایی و دستاوردهای محور مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی را از نتایج حضور امام موسی صدر در لبنان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان بیش از هر چیز به دلیل نقش آفرینی در شکل دادن به هسته‌های اصلی مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد وحدت و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان شناخته می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یادآور شد: تمام تلاش‌های امام موسی صدر در این زمینه‌ها و حمایت قاطعانه وی از آزادی فلسطین و مسجد الاقصی، مورد ناخرسندی مخالفان صلح و آرامش و همزیستی و استقلال در لبنان بود و به همین دلیل به دنبال حذف ایشان از صحنه بودند ولی امروز امام موسی صدر نه تنها به ایران و لبنان، بلکه به همه منطقه تعلق دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 شهریور 1399 - 17:22:51