درپی عادی سازی روابط با زژیم اشغالگر : سخنگوی وزارت خارجه سودان به سبب افشاگری کنار گذاشته شد

چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 17:41:27
درپی عادی سازی روابط با زژیم اشغالگر : سخنگوی وزارت خارجه سودان به سبب افشاگری کنار گذاشته شد

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه سودان اعلام کرد در پی افشاگری اش در خصوص روابط این کشور با رژیم صهیونیستی از سمتش کنار گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آناتولی، حیدر بدوی دیروز گفته بود سودان به عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی چشم دوخته است. وزارت خارجه سودان بعداً از این سخنان اعلام برائت کرد.
حیدر بدوی به آناتولی گفت: «به من اخطار داده شد از مقامم برکنار شدم بدون آن که علتش بیان شود.»
وی صحت پیام منسوب به وی را که در برخی رسانه‌های سودانی امروز منتشر شد تأیید کرد.
حیدر بدوی در این پیام گفته است: «به دو رئیس (عبد الفتاح رئیس شورای حاکمیت و عبدالله حمدوک نخست وزیر) می‌گویم به ملت خودتان احترام بگذارید و آنچه را که در پشت پرده درباره رابطه با رژیم صهیونیستی جریان دارد افشا کنید.»
یک منبع دیپلماتیک سودانی به شرط آن که نامش فاش نشود گفت: بین بدوی و عمر قمر الدین وزیر خارجه درباره سخنان بدوی درباره قصدش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف به وجود آمده است.
وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای دیروز اعلام کرد: از سخنان بدوی درباره تلاش خرطوم برای برقراری روابط با تل آویو شگفت زده شده است.
این وزارتخانه افزود: «این سخنان وضع مبهمی را ایجاد کرده است که به روشنگری نیاز دارد. درباره موضوع روابط با رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه به هیچ وجه صحبت نشده است.»


چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 16:59:10