باقری : ارتباط امارات با صهیونیست‌ها به رژیم اشغالگر مشروعیت نمی‌دهد

دو شنبه 27 مرداد 1399 - 13:56:42
باقری : ارتباط امارات با صهیونیست‌ها به رژیم اشغالگر مشروعیت نمی‌دهد

تهران - الکوثر : دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفت: ارتباط کشورهایی مثل امارات با رژیم صهیونیستی به مشروعیت رژیم صهیونیستی منجر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی باقری» معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران روز دوشنبه در مورد توافق امارات و اسرائیل اظهار کرد: امارات در ماجرای تجاوز به یمن همانند اشغالگران صهیونیست در فلسطین عمل کرد و با رژیم سعودی در حال تجاوز به یمن است.

باقری با بیان اینکه ایران به دلیل مبنای سیاست‌های حقوق بشری خود از ملت فلسطین حمایت می کند تصریح کرد، فلسطین حق دارد از تعیین سرنوشت و حفظ تمامیت ارضی خود دفاع کند و حقوق یک کشور مستقل را داشته باشد و کسی حق ندارد کشورش را اشغال کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران همچنین با اشاره به اینکه ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان همکاری اسلامی هر ساله  از کسانی که در عرصه حقوق بشر فعالیت دارند، تقدیر می کند اظهار کرد: امسال نشان بین‌المللی سردار سلیمانی به کسانی که پرچمدار دفاع از حقوق ملت‌های خود و سردمدار مبارزه با تروریست هستند، اهدا شد.

باقری افزود، برندگان این جایزه ویژه، سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبری که در مبارزات ملت یمن در قبال تجاوز و اشغالگری ائتلاف سعودی ایستادگی کرد، شهید «ابومهدی المهندس» که نقش اساسی برای ایجاد امنیت عراق و منطقه ایفا کرده است و «رمضان عبدالله» که سابقه طولانی در مقاومت مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها داشت، اعلام شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 مرداد 1399 - 13:53:52