محمود عباس : امارات حق اظهارنظر از جانب فلسطین را ندارد

دو شنبه 27 مرداد 1399 - 11:12:8
محمود عباس : امارات حق اظهارنظر از جانب فلسطین را ندارد

تهران - الکوثر :رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد فلسطینیان اجازه نخواهند داد از مسئله فلسطین به عنوان دستاویزی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بهره‌برداری شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهوری فرانسه، تاکید کرد: امارات یا هیچ کشور دیگری حق سخن گفتن از جانب ملت فلسطین را ندارد.

رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد اقدام مشابه از سوی هر یک از کشور‌های عربی با موضع یکسان همراه خواهد بود.

محمود عباس در حالی این سخنان را گفت که «انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه روز شنبه در سخنانی مدعی شد امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل در راستای نجات راه حل ایجاد دو دولت و نیز «خرید وقت» به منظور از سرگیری مذاکرات میان تل آویو و فلسطین است و اقدامی مناسب به شمار می‌رود.

در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنج شنبه گذشته ابوظبی و تل‌آویو طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 مرداد 1399 - 10:14:28

دسته بندی :