روحانی : ترامپ بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت ایران مرتکب شده است

دو شنبه 27 مرداد 1399 - 9:55:44
روحانی : ترامپ بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت ایران مرتکب شده است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا را زورگو و ناقض حقوق بین الملل خواند و گفت: رئیس جمهوری کنونی آمریکا بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت ایران مرتکب شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت پس از گزارش وزیر امورخارجه از شکست مفتضحانه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام و برقراری غیرقانونی تحریم ها فقط به حقوق ملت ایران تعدّی نکرده، بلکه حرمت عهد و پیمان جمعی با چند کشور را نقض کرده است.
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شامگاه جمعه با 11 رای ممتنع، 2 رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و 2 رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.
روحانی همچنین با اشاره به برخی جنایت‌های رژیم آمریکا افزود: دولت آمریکا با کمال وقاحت سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» را ترور و مسئولیت آن را هم برعهده می‌گیرد.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 مرداد 1399 - 9:53:2