رئیسی در مراسم بزرگداشت حقوق بشر اسلامی: اعلامیه حقوق بشر اسلامی باید ضمانت اجرایی پیدا کند

شنبه 25 مرداد 1399 - 14:10:0
رئیسی در مراسم بزرگداشت حقوق بشر اسلامی:  اعلامیه حقوق بشر اسلامی باید ضمانت اجرایی پیدا کند

تهران- الکوثر: رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اعلامیه حقوق بشری که بین کشور‌های اسلامی قطعی شد باید ضمانت اجرایی پیدا کند، از جمله ضمانت اجرایی حقوق بشر، تشکیل دادگاه بین المللی اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت حقوق بشر اسلامی گفت: از مسئولین خارج از کشور که امروز سخن گفتند و دغدغه خودشان را نسبت به حقوق بشر اعلام کردند، تشکر می‌کنم.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در موضوع حقوق بشر در حوزه نظر بسیار بحث شده؛ حقوق بشری که مبتنی بر دین و ارزش‌های دینی است. آنچه که خداوند متعال به بشریت ارزانی داشته، کرامت ذاتی است که خداوند به همه انسان‌ها ارزانی کرده است. همه انسان‌ها از آن برخوردارند و هیچ کس حق ضایع کردن این حقوق را ندارد.
وی گفت: یک نگاه نیز نگاه غربی است که مبنای حقوق بشرغربی را تشکیل می‌دهد و مبنای آن قراردادی است، یعنی بر مبنای قرارداد، این حقوق داده می‌شود و آنچه را هم که قرار داده می‌شود، عمل نمی‌کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت: بحث این است که آن کار ارزشمندی که در جهان اسلام صورت گرفت و در مصر اعلامیه حقوق بشر اسلامی در نشستی با حضور فرهیختگان تدوین، تنظیم و نهایی شد، آن حقوق بشر و اعلامیه حقوق بشری که بین کشور‌های اسلامی قطعی شد، باید ضمانت اجرایی پیدا کند.
وی ادامه داد: باید در بین کشور‌های اسلامی این اعلامیه حقوق بشر اسلامی دارای یک ضمانت اجرایی قوی شود.
رئیس قوه قضاییه گفت: از جمله ضمانت اجرایی حقوق بشر اسلامی تشکیل دادگاه بین المللی اسلامی است که این دادگاه بین المللی ناقضان و ضایع کنندگان حقوق بشر اسلامی را در مقابل دیدگان دنیا محاکمه کند و مردم دنیا ببینند امروز با کسانی که نقض حقوق بشر می‌کنند، برخورد می‌شود.



حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مگر می‌شود در دنیا ظالمان و مستکبرانی با تکیه بر قدرت و زور و با بی منطقی خودشان قهرمانان مبارزه با تروریسم را که در یک کشور میهمان بود، ترور کنند؛ این جریان تروریستی حتما باید در یک دادگاه صالح بین المللی مورد محاکمه قرار گیرد.
وی گفت: امروز آن کسانی که با تروریسم اقتصادی عرصه را بر زندگی افراد بسیاری در دنیا تنگ می‌کنند، باید محاکمه شوند، برای مردم لبنان با محاصره اقتصادی یا تحریم، مشکلات بسیاری ایجاد کرده اند یا برای مردم یمن مشکلات بسیاری به وجود آورده اند و امروز در دنیا کسی نیست که شرایط زنان و کودکان یمنی را ببیند و دلش به درد نیاید، دل هر انسان منصفی از آن به درد می‌آید؛ این موضوع حتما باید در یک دادگاه صالحه مورد محاکمه قرار گیرد.

 افتضاح آمریکایی‌ها در تلاش برای تحریم تسلیحاتی علیه ایران
حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی در آیین بزرگداشت روزجهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی افزود: این کار تروریستی که به سرکردگی آمریکا و امتداد راهبردی این کشور به دست عربستان سعودی انجام می‌شود، حتما باید در یک دادگاه بین المللی صالح محاکمه شود تا حق مردم را بستاند و از آن‌ها آنچه را که از حقوق انسان‌ها ضایع کرده اند، بازخواست کند.
وی گفت: این نشست‌های حقوق بشری باید دنبال شود و به یک ضمانت اجرایی اقدام و عمل تبدیل شود، این کار امکان پذیر است، کسی تصور نکند آیا ممکن است در شرایطی که استکبار جهانی و نظام سلطه با قدرت خودش حقوق افراد را ضایع می‌کند و با نفوذ خود بسیاری از کشور‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برخورد کرد؟ بله این کار امکانپذیر است.
رئیس قوه قضايیه افزود: آن وقت بحث مبارزه با داعش که دست ساخته آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها بود، پیش آمد، آیا امکان برخورد با داعش وجود داشت؟ بله امثال حاج قاسم و ابومهدی و بسیاری از نیرو‌های دل داده به خدا در این منطقه، جانشان را کف دست گذاشتند و حقیقتا آنچه که رهبری فرمودند محقق شد و آن این بود که دشمن آنچه که خواست، نتوانست و ما آنچه که خواستیم توانستیم، ما توانستیم در منطقه مسلط شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی درمنطقه مشخص است، این قدرت و توان و نفوذی که نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد دشمن را عصبانی کرده است، پس این کار امکانپذیر است و بسیاری از مسائلی که فکر می‌کردند امکان ندارد، امکان پذیر شده است.
رئیس قوه قضايیه گفت: امروز قدرت آمریکا از همه زمان‌ها کمتر است، مگر ندیدید که ماه‌ها تلاش کردند علیه ایران مجدداً تحریم تسلیحاتی را به تصویب برسانند، اما نتیجه این تلاش‌ها افتضاح آمریکایی‌ها در دنیا جلوی چشم همگان بود، برای بعضی‌ها شاید دیدن این صحنه‌ها امکان پذیر نباشد، اما همه این‌ها امکانپذیر است.

وی افزود: مگر ممکن بود مردم یمن سال‌ها با شکم گرسنه و با محرومیت اینگونه برای دفاع از کرامت انسانی و حقوق انسان بایستند؟ این موضوع از نظر خیلی‌ها شاید امکانپذیر نبود؛ ولی اتفاق افتاد و مقاومت و ایستادگی مردم یمن برای همه عالم زبانزد شد.
رئیس قوه قضاییه اخلاقی را که جریان حقوق بشر غربی به دنبال آن است، اخلاقی انتفاعی عنوان کرد که بر اساس آن اگر به دیگران احترام می‌گذارد و اسم از مردم دیگر می‌برد، برای حفظ منافع است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: نتیجه این حقوق بشر و این سیاست ورزی، تضییع حقوق انسان‌ها، افزایش کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم به مردم فلسطین و این همه ظلم‌هایی است که در دنیا شاهد هستیم.
وی ادامه داد: اتفاقی در امارات افتاد و با آدمکش‌ها و کودک کش‌ها رابطه برقرار کردند، چهره ارتجاع عرب را روشن کرد. اما پیوند امارات و اسرائیل را پیوند مردم امارات نمی‌دانیم، این پیوند حاکمان بی خبر این کشور است. با کاری که دولت امارات در یمن کرد چهره آن‌ها روشن شد، اما امروز با این توافق چهره آن‌ها برملاتر شد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نهضت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان با حرکت امارات روز به روز رونق بیشتری خواهد گرفت و نگاه به حقوق انسان و توجه به حقوق بشر روز به روز بیشتر می‌شود.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: کسانی که از حقوق عامه (حق آب، خاک و محیط زیست) دفاع می‌کنند مدافع حقوق انسان هستند. امروز کسانی که از عدالت، حق خواهی، ایمان و آزادی انسان دفاع می‌کنند طرفدار حقوق انسان هستند.

 بی عدالتی و تبعیض در ذات نظام سلطه است 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنان خود در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که امروز تبعیض نژادی در آمریکا در برخی کشور‌های اروپایی مردم به ستوه آورده است، گفت: امروز این تبعیض نژادی در جلوی چشم مردم عالم است، تبعیض در ذات نظام آمریکاست که در درون خودشان هم تبعیض دارند.
وی با اشاره به تبعیض آمیز بودن قوانین و سیستم سیاسی در غرب و جریان تبعیض و بی عدالتی، یک جریان و حادثه نیست که بگوییم در گوشه‌ای اتفاق افتاده است، افزود: این تبعیض، سیستمی و در درون آن هاست و تا وقتی این تبعیض ریشه کن نشود، مشکلی حل نمی‌شود.
رئیس قوه قضاییه گفت: به نظر می‌رسد اراده مردم در آمریکا و اروپا و در عالم به این سمت رفته است که با این جریان مقابله کنند تا جرقه آن نظام سلطه را مشتعل کند و به زیر بکشد و اراده مردم حاکم شود که این اراده الهی است و قطعا تحقق می‌یابد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: یقین داریم پرچمی که ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برافراشتند و امروز به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دنیا جلوه‌های بسیاری خواهد داشت که برخی از آن برای مردم دنیا روشن شده است و برخی از آن در طول تاریخ روشن خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه افزود: این پرچم عدالت خواهی و حفظ حقوق انسان بر زمین قرار نمی‌گیرد و این خیزش و نهضت تا تحقق عدالت خواهی در عالم ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به پیوند رژیم امارات با صهیونیست‌ها با ذعامت آمریکا و ارتباط آن‌ها با آدم کش‌های تاریخ و جریان کودک کش در عالم گفت: این پیوند چهره ارتجاع عرب را روشن کرد.
وی افزود: در کشور‌های عربی از ابتدای انقلاب فریاد امام و انقلاب این بود که مردمانی هستند دلداده انقلاب و ارزش‌های انقلاب، ضد با تروریسم و ضد صهیونیست که در بین آن‌ها بسیار است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ما این پیوند را پیوند مردم امارات و صهیونیست نمی‌دانیم بلکه آن را پیوند جریان وابسته با نظام سلطه و حاکمان از خدا بی خبر می‌دانیم که این کار هم چهره آن‌ها را برملاتر کرد و آن‌ها را در کنار صهیونیست‌ها نشاند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: دولت امارات بیش از این چهره خود را در یمن نشان داده بود، ولی امروز این چهره بیشتر بر ملا شده است.


شنبه 25 مرداد 1399 - 14:9:43