سازمان ملل : یمن همچنان در بدترین شرایط انسانی قرار دارد

شنبه 18 مرداد 1399 - 12:47:31
سازمان ملل : یمن همچنان در بدترین شرایط انسانی قرار دارد

تهران - الکوثر : فرحان حق نماینده سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: یمن همچنان در بدترین شرایط انسانی در جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، لیز گراندی مسئول دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن به خانواده های قربانیان حمله هوایی جنگنده های رژیم سعودی در استان الجوف که جان نزدیک به 10 کودک را گرفت تسلیت گفت.
فرحان حق نماینده سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز گفت: همکاران ما در زمینه امور بشردوستانه می گویند در حمله هوایی جنگنده های سعودی به استان الجوف، تقریبا 9 کودک کشته شدند و 7 کودک دیگر نیز زخمی شدند و 2 زن نیز در این حملات هوایی زخمی شدند.

لیز گراندی تاکید کرده است که مسئولیت اصلی دو طرف درگیری در یمن، تلاش حد اکثری و تا حد ممکن برای محافظت غیرنظامیان باید باشد و هر دو طرف باید تلاش کنند نیازهای اساسی غیرنظامیان برای ادامه زندگی را به دست آنان برسانند. این در حالی است که یمن همچنان در بدترین بحران انسانی در جهان به سر می برد چرا که تقریبا 24 میلیون نفر در این کشور به یکی از انواع کمکهای بشردوستانه نیازمند هستند.
از سوی دیگر رسانه های وابسته به گروه الحوثی (جنبش انصار الله یمن) تاکید می کنند که شمار قربانیان حمله هوایی ائتلاف سعودی - اماراتی به مناطق بلاد المعاطره در ناحیه مرزی خب و الشعف در استان الجوف شمال یمن به حداقل 20 کشته (شهید) افزایش یافته است که در میان این کشته ها (شهدا) کودکان و زنان نیز دیده می شوند . همچنین 7 غیرنظامی نیز زخمی شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 مرداد 1399 - 11:38:7

دسته بندی :