روحانی : ملت لبنان با صبر و همبستگی از این حادثه سخت عبور خواهد کرد

پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 18:4:25
روحانی : ملت لبنان با صبر و همبستگی از این حادثه سخت عبور خواهد کرد

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت و ملت ایران مثل همیشه در کنار مردم لبنان خواهند بود، گفت: ملت بزرگ لبنان با صبر و همبستگی از این حادثه سخت نیز با عزت و سربلندی عبور خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رییس جمهور اسلامی ایران روز پنج شنبه در گفتگوی تلفنی با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان ، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان، گفت: حادثه انفجار بندر بیروت برای ایرانیان نیز بسیار غم‌انگیز و اندوهبار بود و مردم ایران شریک درد ملت لبنان هستند. 

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: وزرای امور خارجه و بهداشت و درمان و همچنین رئیس سازمان هلال احمر ایران موظف شده‌اند تا با همتایان لبنانی خود، به شکل مستمر در تماس باشند تا بتوانیم هر گونه نیازمندی و کمک به مردم و کشور دوست و برادرمان لبنان را به سرعت پاسخ دهیم. 

میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران در حادثه انفجار بندر بیروت، گفت: ملت لبنان همواره قدردان توجه و محبت ملت و دولت ایران به خود بوده و هست. 

رئیس جمهوری لبنان افزود: بررسی همه ابعاد این حادثه و جمع بندی خسارات و کمک های مورد نیاز زمان‌بر است، اما تاریخ روابط و دوستی دو ملت ایران و لبنان گواه آن است که هر گاه دولت و ملت لبنان نیاز به کمک داشته، ملت و دولت ایران از هیچ یاری و کمکی دریغ نداشته اند و عمیقا از احساسات برادرانه و دوستانه ایرانیان نسبت به خود سپاسگزاری می کنیم. 

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تاکنون بر اثر این انفجار 137 نفر کشته و حدود پنج هزار نفر زخمی شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 17:46:6