گفتگوی ظریف با وزیر خارجه اوکراین درخصوص پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 11:32:33
گفتگوی ظریف با وزیر خارجه اوکراین درخصوص پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

تهران - الکوثر : وزیران امور خارجه ایران و اوکراین درخصوص نتایج سفر اخیر هیأت مذاکره‌کننده ایرانی به کی‌یف جهت پیگیری روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «کولبا دمیترو» وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی، نشست اخیر هیات‌های مذاکره‌کننده را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند، با تداوم این مذاکرات و تبادل اطلاعات بین مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاح دو کشور، این پرونده هرچه سریع‌تر به صورت رضایت‌بخش به خصوص برای خانواده و بستگان قربانیان این حادثهِ تاسف بار حل و فصل شود.

ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی بر آمادگی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده و بستگان قربانیان این حادثه به عنوان گامی در راستای کاهش غم و اندوه آنان تاکید کرد.

دمیترو هم آمادگی اوکراین را برای سفر هیات مذاکره کننده این کشور به تهران در اُکتبر آینده جهت ادامه مذاکرات اعلام کرد.

هشتم ژانویه 2020 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 11:30:47