رأی الیوم بررسی کرد؛ اهمیت جزیره «سقطری» در جنوب یمن برای رژیم صهیونیستی

یک شنبه 12 مرداد 1399 - 18:8:55
رأی الیوم بررسی کرد؛  اهمیت جزیره «سقطری» در جنوب یمن برای رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: یک روزنامه عربی به اهمیت منطقه جنوب یمن به ویژه جزیره سقطری برای رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه رأی الیوم در گزارشی با اشاره به اهمیت جنوب یمن برای رژیم صهیونیستی نوشت، سران رژیم صهیونیستی میزان توجه خود را به جزیره سقطری واقع در جنوب یمن و آمادگی برای اعطای کمک به دشمنان نیروهای حوثی در این کشور نشان داده اند.

صهیونیست‌ها همواره از این نکته می‌ترسند که ایران نفوذ خود را در یمن گسترش دهد. سرویس‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به حضور امارات در جزیره سقطری و به دست گرفتن کنترل این جزیره ابراز خرسندی کرده اند.

اگر نیروهای انصارالله کنترل این جزیره را به دست بگیرند می‌توانند رفت و آمد کشتی‌ها در دریای سرخ را زیر نظر گرفته و این مسئله برای رژیم صهیونیستی بسیار ناخوشایند خواهد بود. پیش از این ایهود یعاری پژوهشگر صهیونیست یکی از پژوهشکده‌های واشنگتن اعلام کرده بود که جزیره سقطری برای سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بسیار اهمیت دارد. وی اذعان کرده بود که تل آویو از فعالیت جدایی‌طلبان در جنوب یمن خرسند بوده و از اقدامات امارات در ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزیره سقطری حمایت می‌کند.

این تحلیلگر صهیونیست در سخنان تلویزیونی خود اعلام کرده بود که تل آویو آماده است کمک‌های نظامی به طرف‌های درگیر در یمن علیه نیروهای انصارالله ارائه دهد.

این در حالی است که پیشتر نیروهای انصارالله اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت حضور خود در جنوب یمن و محکم کردن جای پایش در این منطقه است.


یک شنبه 12 مرداد 1399 - 14:40:57