موسوی : سند همکاری ایران و چین یک نقشه راه برای آینده روابط است

جمعه 10 مرداد 1399 - 11:5:44
موسوی : سند همکاری ایران و چین یک نقشه راه برای آینده روابط است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب سند همکاری 25 ساله ایران و چین را یک چشم انداز برای آینده روابط طولانی مدت دو  کشور دانست و خاطرنشان کرد، این نقشه راه دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "سیدعباس موسوی" اظهار داشت، همانگونه که ایران یک کشور مهم در منطقه غرب آسیاست، چین نیز به عنوان یک کشور مهم در شرق آسیا دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه فراوانی بوده و به زودی تبدیل به قدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد لذا طبیعی است برقراری روابط طولانی مدت بین این دو کشور خوشایند بسیاری از کشورها به ویژه آمریکا و اروپا نباشد، زیرا دشمنان بسیار تلاش کردند مانع همکاری دنیا با جمهوری اسلامی ایران شوند و می دانند اینگونه روابط، همه نقشه های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.

موسوی همچنین به بدعهدی اروپایی ها در قبال توافق هسته ای و گام های برجامی ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی با برداشتن 5 گام در برجام تلاش کرد توازن را ایجاد کند و اگر کشورهای اروپایی به تعهدات خود بازگردند جمهوری اسلامی ایران نیز به روابط خود با آنها ادامه می دهد. 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد،  کشورهای اروپایی برای نجات برجام به تعهدات 11 گانه خود پایبند باشند و تحت فشار و تاثیر آمریکا کاری انجام ندهند.

موسوی به بحران ها و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه ای همواره نگران وضعیت و آرامش این منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، تهران همواره معتقد بوده امنیت این محدوده جز با حضور و همگرایی کشورهای این حوزه به دست نمی اید که البته این امر خوشایند قدرت های فرامنطقه ای که بدان  وارد شده اند، نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 10 مرداد 1399 - 9:32:24