رایزنی الکاظمی با نماینده سازمان ملل در امور عراق

پنج شنبه 9 مرداد 1399 - 13:30:42
رایزنی الکاظمی با نماینده سازمان ملل در امور عراق

تهران - الکوثر : نخست وزیر عراق با نماینده سازمان ملل متحد در امور عراق درباره برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مصطفی الکاظمی»  نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق ضمن تاکید بر اهمیت و نقش سازمان ملل در حمایت از کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در زمینه های فنی و آموزشی، بر تمایل دولت خود برای برگزاری انتخابات شفاف پارلمانی  و پایبندی به معیارهای بین المللی تاکید کرد.

الکاظمی تصریح کرد، دولت مصمم است حمایت لجستیکی برای انتخابات زودهنگام را تامین و تضمین کند و ادوات فنی، محیط امن و تخصیص‌های مالی ویژه برای اجرای آن فراهم کند.

مصطفی الکاظمی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل همچنین در خصوص اوضاع امنیتی در کرکوک و منطقه سنجار در استان نینوا و همچنین سایر مناطق عراق و تلاش‌های هیئت سازمان ملل در استان‌های مختلف عراق رایزنی کردند.

درهمین حال، «عبد الحسین الهنداوی» مشاور مصطفی الکاظمی  شروط اساسی برای برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی در عراق را اعلام کرد.

الهنداوی تاکید کرد، پیش از برگزاری انتخابات زود هنگام باید چند شرط از جمله تکمیل قانون انتخابات، آماده‌سازی کمیساریای انتخابات، کنترل سلاح و پول و بسیج کردن مردم مهیا شود. 

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس از کسب رای اعتماد پارلمان متعهد شد که انتخابات پارلمانی زودهنگام را برای جامه عمل پوشاندن به یکی از مهم‌ترین مطالبات تظاهرکنندگان به صورتی سالم و عادلانه برگزار کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 مرداد 1399 - 11:54:58

دسته بندی :