روحانی : برداشتن تحریم‌های غیرقانونی پیش شرط مذاکره نیست بلکه واقعیت است

سه شنبه 7 مرداد 1399 - 9:22:58
روحانی : برداشتن تحریم‌های غیرقانونی پیش شرط مذاکره نیست بلکه واقعیت است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تروریسم اقتصادی و دارویی آمریکایی‌ها علیه مردم ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: برداشتن تحریم‌های غیرقانونی پیش شرط مذاکره نیست بلکه واقعیت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در نشستِ با تولیدکنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با بیان اینکه دشمنان تصور می کردند، بعد از تحریم و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران ، تهران مجبور به تماس با آن‌ها خواهد شد، گفت: در طول بیش از دو سال که از اعمال شدیدترین تحریم های اقتصادی دشمنان گذشته است، خودشان بارها درخواست مذاکره و گفت و گو کرده‌اند. 

روحانی با تاکید بر اینکه خوداتکایی در تولیدات بخش‌های پتروشیمی و فولاد، دستاوردی مهم برای کشور است، افزود: اگر دولت افتخار می کند که در برابر آمریکا، تحریم و فشار خارجی ایستاده است، این ایستادگی در سایه کمک و تلاش همه تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان به خصوص در زنجیره فولاد و پتروشیمی امکان پذیر شده است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به اینکه شرکت‌های فولاد و پتروشیمی بار سنگینی در زمینه تولید و همچنین صادرات غیرنفتی بر دوش دارند، تصریح کرد: محصولات تولیدی ایران از نظر کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی است.

روحانی در ادامه دو برابر شدن میزان تولید محصولات پتروشیمی و فولادی در هفت سال گذشته را نتیجه اقدام ارزشمند و هنر بزرگ تولیدگران، متخصصان، کارشناسان و کارگران ایرانی برشمرد و اظهار کرد: این افزایش تولید، تحول بزرگی در صنایع فولاد و پتروشیمی کشور ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری ایران خاطرنشان کرد: با افتتاح طرح‌های جدید در بخش های پتروشیمی و فولاد طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، مردم ایران شاهد روند توسعه کشور و جهش تولید خواهند بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 مرداد 1399 - 9:20:54