موسوی : آمریکا به هدف خود در ادامه تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌رسد

دو شنبه 6 مرداد 1399 - 13:52:57
موسوی : آمریکا به هدف خود در ادامه تحریم تسلیحاتی ایران نمی‌رسد

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به فشارهای ایالات متحده به دیگر کشورها برای تمدید تحریم‎‌های تسلیحاتی ایران، گفت: جامعه جهانی به خواسته‌های قلدرمابانه و نامشروع آمریکا تَن نمی‌دهد و واشنگتن کار عبث و بیهوده‌ای را دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ‌«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری درباره ادعای «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تضمین تحریم‌های تسلیحاتی ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دوستان و اعضای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده که تهران تحت فشار آمریکا از حق قانونی خود که در قطعنامه 2231 هم آمده است، محروم ‌نمی‌شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه برای ایران مهم نیست که چه دولتی با چه گرایشی در آمریکا بر سرکار می‌آید، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از چهار دهه گذشته، همه دولت‌های آمریکا را با گرایش‌های مختلفی آزموده است و برای مردم ایران رفتار و عملکرد دولت آمریکا اهمیت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درباره ایجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران گفت: آمریکایی‌ها از راهزنی دریایی به راهزنی هوایی رسیده‌اند.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح، قوه قضاییه و سازمان هواپیمایی کشوری، اقدامات لازم را برای پشیمان کردن آمریکا در این خصوص انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تلاش‌های تهران برای بازپس‌گیری پول‌های خود از کره جنوبی هم اظهار کرد: جمهوری اسلامی انتظار دارد سئول به تعهدات خود عمل کرده و اگر کره جنوبی ادعای مستقل بودن دارد، به ملت ایران نشان دهد که تحت تاثیر کشورهای ثالث قرار نمی‌گیرد و پول ایران را آزاد می‌کند.

موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور آمریکایی‌ها در منطقه عامل بی‌ثباتی و ناامنی به ویژه در افغانستان است، یادآور شد: هیچ گونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها در خصوص منطقه غرب آسیا به ویژه همکاری در افغانستان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در مورد اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اجازه حضور نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهد، تاکید کرد: موجودیت رژیم صهیونیستی برای ایران نامشروع و غیرقانونی است و صهیونیست‌ها در جایگاهی نیستند که بگویند ایران در کجا و به چه نحوی حضور داشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 مرداد 1399 - 13:30:1