عراقچی : ایران حق مسلم خود را تسلیم قلدری‌های آمریکا نمی‌‌کند

دو شنبه 6 مرداد 1399 - 11:3:13
عراقچی : ایران حق مسلم خود را تسلیم قلدری‌های آمریکا نمی‌‌کند

تهران - الکوثر : معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران، استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم مردم ایران دانست و تاکید کرد: با وجود هزینه‌های سنگین ناشی از تحریم، این حق مسلم تسلیم قلدری‌های آمریکا نمی‌‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران طی یادداشتی که روز یکشنبه در شماره ویژه و تخصصی نشریه "پولتیکا پولسکا" چاپ لهستان با موضوع ژئوپلیتیک و فرهنگ ایران منتشر شد، نوشت: ایران با پیام "خاورمیانۀ (غرب آسیا) عاری از تسلیحات هسته‌ای" به تمامی کنوانسیون‌ها و تعهدات بین‌المللی پذیرفته شده در ابتدای تدوین آن‌ها پیوست و در مسیر استفادۀ پاک و صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای، همچون سایر اعضای ملل متحد برنامه‌های خود را تقدیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرد.
عراقچی با اشاره به عهدشکنی غربی‌ها در اتمام پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ، افزود : از آنجایی که بخشی از پیش‌نیازهای برنامۀ توسعۀ ملی ایران معطوف به بهره‌برداری از توانمندی دانش اتمی در صنعت و پزشکی، تولید انرژی غیرفسیلی و دستاوردهای فن‌آوری نوین بود، استمرار سرمایه‌گذاری و فعالیت در این حوزه امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید.
مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای با یادآوری تمرکز سرویس‌های جاسوسی غربی بر روی ابعاد مختلف برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، نوشت: با وجود شانتاژ و پروپاگاندای سیاسی عناصر وابسته به سرویس‌های امنیتی غربی و اسرائیلی، ایران هرگز همکاری و گفت‌وگو با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قطع نکرد. 
عراقچی همچنین تصریح کرد: هر زمان که منافع ایران در توافق برجام تامین شود، تهران آماده بازگشت به تمامی تعهدات برجامی خود است. 
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران بر حق جمهوری اسلامی برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرد و افزود: ایران در مسیر دستیابی به توانمندی هسته‌ای و برای استفاده‌ صلح‌آمیز از این توانمندی در امر توسعۀ ملی کشور تردیدی به خود راه نداده و نمی‌دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 مرداد 1399 - 10:12:10