رژیم صهیونیستی نظامیان خود را از بیم محاکمه مخفی می‌کند

شنبه 28 تیر 1399 - 18:26:35
رژیم صهیونیستی نظامیان خود را از بیم محاکمه مخفی می‌کند

تهران- الکوثر: رژیم صهیونیستی با نگرانی از شروع تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص جنایات جنگی این رژیم، در نظر دارد مانع خروج مقامات ارتش از فلسطین اشغالی شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه هاآرتص نوشت، اسرائیل فهرستی از مقامات نظامی که با شروع تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی ممکن است حکم دستگیری آنها صادر شود را تهیه کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، از آنجایی که شاید دادگاه لاهه ثبت نام مقامات در فهرست را تاییدی بر جنایات احتمالی آنها علیه فلسطینی‌ها بداند، نامشان مخفی باقی مانده است.

بر پایه گزارش فوق، مسئولین رژیم صهیونیستی با نگرانی از شروع تحقیقات دادگاه لاهه و به تبع آن احتمال دستگیری، بازداشت یا محاکمه مقامات نظامی موجود در فهرست ،تصمیم گرفته اندتا مانع خروج این مقامات از فلسطین اشغالی شوند.  «فاتو بنسودا» دادستان کل دادگاه لاهه آذر ماه سال گذشته از تلاش برای آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی خبر داد.

پیش‌ از آن نیز دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، هشدار جدی داده بود.

در آن زمان پس از انتشار گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در مورد خطر پیگرد قانونی برای نخست وزیر، وزرای جنگ، روسای ستاد مشترک ارتش و روسای سرویس امنیت داخلی (شین بت) به خاطر جنایات جنگی علیه مردم فلسطین  نگرانی‌هایی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مطرح شد که مقامات ارشد این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هم احتمالا با خطر پیگرد بین المللی مواجه خواهند شد.

 


شنبه 28 تیر 1399 - 14:50:16