تظاهرات هزاران نفر علیه پرونده فساد نتانیاهو

شنبه 28 تیر 1399 - 11:21:4
تظاهرات هزاران نفر علیه پرونده فساد نتانیاهو

تهران- الکوثر: اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی علیه بی کفایتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هزاران نفر از ساکنان قدس اشغالی عصر جمعه با تجمع مقابل دفتر «بنیامین نتانیاهو» نسبت به ادامه حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدرت با وجود داشتن پرونده‌های متعدد فساد اعتراض کردند و با فریاد‌های بلند، استعفای او را خواستار شدند.

اخیرا، راهپیمایی و تجمعات مردمی گسترده، در اعتراض به پرونده فساد نتانیاهو افزایش یافته است.
معترضان به سیاست‌های ناکارآمد و فساد نتانیاهو اعتراض دارند و کناره گیری او را از سمتش خواستار هستند.
برغم تدابیر شدید امنیتی در اطراف دفتر کار و اقامتگاه نتانیاهو، مردم با کوبیدن طبل و سر دادن شعار، اعتراض خود را به سیاست‌های نتانیاهو اعلام کردند.
معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی، کابینه نتانیاهو را دیکتاتوری توصیف کردند.

خبر فساد نتانیاهو در ماه‌های اخیر در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است. فساد‌هایی که به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.
در همین رابطه، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد، دادستان کل اسرائیل دستور آغاز تحقیق درباره «امور» مرتبط با نتانیاهو را صادر کرده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.
نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است.
در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت هایش در این روزنامه داده شود و روزنامه خصوصی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت از سوی کابینه زیر فشار قرار گیرد.
پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو، اما به پرونده ۳۰۰۰ برمی‌گردد که مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نتانیاهو را زیر تیغ انتقادات شدید قرار دادند.
پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز به مسأله زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، باز می‌گردد که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.
نتانیاهو در این پرونده متهم است میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.


شنبه 28 تیر 1399 - 11:2:3