هشدار بورل به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای طرح اشغال کرانه باختری

پنج شنبه 19 تیر 1399 - 17:51:42
هشدار بورل به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای طرح اشغال کرانه باختری

تهران - الکوثر : مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای جدی اجرای طرح یکجانبه الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «جوزپ بورل» چهارشنبه شب با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود ضمن اعلام حمایت از بیانیه مشترک وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، اردن و مصر درباره غیر قانونی بودن طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی افزود، به طور کامل با موارد اشاره شده در این بیانیه مشترک اشتراک نظر دارد.

"ژان ایو لودریان"، "هایکو ماس"، "سامح شکری" و "ایمن الصفدی" وزرای امور خارجه فرانسه،‌ آلمان، مصر و اردن روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی را نقض صریح قوانین بین‌المللی عنوان کردند. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، 17 مه 2020 گفته بود که زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به اسرائیل فرا رسیده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما با موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت ‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 19 تیر 1399 - 17:37:49

دسته بندی :