هشدار سیاستمداران عراقی به آمریکا

دو شنبه 9 تیر 1399 - 18:12:23
هشدار سیاستمداران عراقی به آمریکا

تهران- الکوثر: نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند واشنگتن تلاش می‌کند بسیج مردمی را تضعیف کند، زیرا این نهاد به طرح هایش برای تجزیه عراق پایان داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سیاستمداران عراقی درباره برنامه آمریکا برای در مقابل هم قرار دادن نهاد‌های امنیتی در کشورشان هشدار دادند.
نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند واشنگتن تلاش می‌کند بسیج مردمی را تضعیف کند، زیرا این نهاد به طرح هایش برای تجزیه عراق پایان داده است.

خبرنگار العالم در عراق در گزارشی تصریح کرد، بر اساس اظهارات نمایندگان و روسای احزاب سیاسی، آمریکا بار دیگر در عراق، از راه تلاش برای ایجاد فتنه داخلی و حمله و یورش به نیرو‌های امنیتی، در پی ناآرام کردن فضا بر آمده است.

کاطع الرکابی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان در این باره گفت، نیرو‌های آمریکایی مدت زمانی طولانی است که با اقدام علیه بسیج مردمی و هدف قرار دادن فرماندهانی پیروز در جنایت فرودگاه، در پی بحران سازی هستند. وی هشدار داد آمریکا در پی ایجاد فتنه و درگیری داخلی میان نهاد‌های امنیتی عراق است.
جاسم محمد جعفر، از اعضای برجسته حزب الدعوه نیز از دخالت طرف‌های خارجی در بروز فتنه میان بسیج مردمی و نهاد مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت، برخی از افراد نزدیک به آمریکا تلاش می‌کنند با بهره برداری از یورش اخیر به قرارگاه بسیج مردمی در بغداد، این پیام را به واشنگتن ابلاغ کنند که دولت برخورد با طرف‌هایی را که تهدیدی برای تداوم حضور نیرو‌های آمریکایی در کشور هستند آغاز کرده است.
مهدی امرلی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان ضمن ابراز شگفتی از یورش به مقر بسیج مردمی در بغداد، درباره خطرناک شدن اوضاع و بروز درگیری میان نهاد‌های امنیتی و امکان فرو افتادن عراق در سیاهچالی تاریک هشدار داد.
علی الحسینی یکی از فرماندهان بسیج مردمی نیز ابراز داشت، آمریکا، هم پیمانان غربی و هم پیماناش در شورای همکاری خلیج فارس، در پی انتقامجویی از بسیج مردمی هستند، زیرا این نهاد طرح هایشان را برای از هم پاشیدن عراق ناکام گذاشت و با وجود تمام حمایت‌هایی که این کشور‌ها از گروه وهابی داعش داشتند، موفق شد به حضور این گروه، که دست ساخته آنان است، در عراق پایان دهد.
کارشناسان متفق القولند واشنگتن با هر روشی سعی خواهد کرد بسیج مردمی را کنار بزند، آنان این کار را گاه با فتنه انگیزی میان نیرو‌های مسلح و گاه با حمله به قرارگاه‌ها و مواضع بسیج مردمی پیگیری می‌کنند تا بتوانند در برابر مطالبات مردم برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق مانع ایجاد نمایند.


دو شنبه 9 تیر 1399 - 16:58:26