الدیلمی : ادعای دخالت ایران در یمن بهانه ای برای ادامه تجاوزگری است

یک شنبه 8 تیر 1399 - 14:48:16
الدیلمی : ادعای دخالت ایران در یمن بهانه ای برای ادامه تجاوزگری است

تهران - الکوثر : ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران گفت ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درباره دخالت ایران در یمن بی اساس است و کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی با این اظهارات به دنبال بهانه ای برای ادامه تجاوزگری علیه ملت مظلوم یمن هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سفیر یمن در ایران همچنین با انتقاد از مواضع سازمان ملل متحد در قبال حمله ائتلاف سعودی به یمن گفت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن هیچ گاه یک میانجی بی طرف نبوده است. 

ابراهیم الدیلمی در گفت وگو با المسیره که امروز (یکشنبه) منتشر شد افزود، مواضع «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، باعث طولانی تر شدن حمله ائتلاف سعودی به یمن شده است.

الدیلمی با بیان اینکه سازمان ملل از روند سیاسی فراگیر سخن می گوید اما سپس آن را تجزیه و جزئی می کند تصریح کرد، جزئی کردن راه حل ها، بحران یمن را حل نمی کند. 

سفیر یمن در ایران با تاکید بر اینکه سازمان ملل میانجی صالحی برای مذاکرات نیست اظهار کرد، اداره پرونده مذاکرات سیاسی و انسانی در یمن توسط سازمان ملل، شکست خورده است.

الدیلمی همچنین با اشاره به طرح ایران برای حل بحران یمن گفت، متجاوزان در حالی ایران را به دخالت در امور یمن متهم می کنند که تهران چندین پیشنهاد برای آتش بس و گفت وگو های یمنی-یمنی بدون دخالت خارجی مطرح کرده است.

طرح ایران برای حل بحران یمن که اوایل حمله ائتلاف سعودی به یمن مطرح شد، شامل آتش بس، رفع محاصره، ارائه کمک های انساندوستانه، از سرگیری گفتگوهای یمنی ـ یمنی و تشکیل حکومت فراگیر است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 8 تیر 1399 - 13:57:19