رحمانی فضلی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان مردم ایران و عراق هستند

یک شنبه 8 تیر 1399 - 9:53:14
رحمانی فضلی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان مردم ایران و عراق هستند

تهران - الکوثر : وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان آشکار و پنهان دو ملت ایران و عراق در تلاش برای ناامن کردن منطقه و جلوگیری از ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران روز شنبه در گفتگوی تلفنی با «عثمان علی فرهود مشیر الغانمی» وزیر کشور عراق، اتحاد بیشتر دو ملت را ثمره خون شهدای محور مقاومت دانست و ابراز امیدواری کرد : توسعه ، امنیت و صلح برای دو ملت ایران و عراق بیش از پیش تقویت شود.  

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به زمینه‌های همکاری ایران و عراق تصریح کرد: مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و قاچاق سلاح و مواد مخدر، همکاری پلیس های دو کشور و همکاری‌های مرزی از جمله محورهایی است که می‌تواند زمینه همکاری‌های ایران و عراق را بیش از پیش مهیا کند.

وزیر کشور ایران با اشاره به حضور برخی گروه‌های تروریستی در منطقه شمالی عراق و ترددهای مسلحانه به مرزهای ایران تأکید کرد: دولت عراق و منطقه کردستان باید در تامین امنیت مرزهای مشترک، مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

رحمانی فضلی همچنین با دعوت از همتای عراقی خود برای فعال‌سازی بیش از پیش مرزها و بازارچه های بین دو کشور گفت: ایران آمادگی دارد فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاران عراقی فراهم کند.

وزیر کشور ایران برای ارائه تجربیات تهران در مقابله و مدیریت بیماری کرونا به بغداد نیز اعلام آمادگی کرد.

مشیر الغانمی نیز با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری دو کشور در حوزه‌های امنیتی، بهداشتی، سیاسی، اقتصادی، گفت: خوشبختانه امنیت در مرزهای ایران و عراق تا حد زیادی استقرار یافته است و بغداد اجازه نخواهد داد از سرزمین‌های عراق علیه کشورهای همسایه استفاده شود.

وزیر کشور عراق با ابراز اطمینان از جدیت مقامات تهران و بغداد برای توسعه و تقویت همکاری‌ها، خاطرنشان کرد: با تبادل و حضور هیات‌ها در دو کشور، روابط عراق و ایران به خصوص پس از پشت سرگذاشتن ویروس کرونا بیش از پیش تقویت خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 8 تیر 1399 - 9:26:24