تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحول در دستگاه قضا

شنبه 7 تیر 1399 - 20:15:31
تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحول در دستگاه قضا

تهران - الکوثر : حضرت آیت الله خامنه ای ؛رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه) در ارتباط تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضایی و همچنین رؤسای کل دادگستری های سراسر کشور با گرامی‌داشت یاد شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، شهید قدوسی، شهید لاجوردی و دیگر شهیدان دستگاه قضا، «تدوین نسخه ارتقا یافته و پیشرفته‌تر سند تحول قضایی» را با استفاده از اندیشمندان حوزه و دانشگاه و تجربیات درون قوه‌ای کاری با ارزش خواندند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رهبر معظم انقلاب ؛در بخشی از سخنان شان  ایجاد تحول را در عمل بسیار دشوار خواندند وبا اشاره به  تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای «خنثی کردن هر حرکت اصلاحی و تحولی در نظام» از طریق جوسازی رسانه‌ای و ایجاد وسوسه و بدبینی در افکار عمومی ،تأکید کردند: تنها راه مؤثر برای مقابله با همه عوامل و عناصر ضد تحول، «منفعل نشدن، استقامت، توکل بر خدا و ادامه شجاعانه مسیر تحول» است.
سخنان امروز رهبر انقلاب از منظر مسوولیت های خطیر دستگاه قضا تاکید  بر ضرورت  مقابله با مفسدان وکسانی است که  وارد جریان آلوده رانت و سوء استفاده های مالی و سوء مدیریت اجرایی شده اند  . البته در بوجود آمدن شرایط کنونی علل دیگری هم وجود دارد که منشاء بیرونی دارد. چنانکه دربخشی از سخنان امروز رهبر معظم انقلاب ؛به این موضوع اشاره شد .

ایشان با تأکید بر لزوم مراقبت از کشور در همه جهات از جمله در مقابل دشمنی‌های آمریکای خبیث و انگلیس خبیث و همچنین در مواجهه با اقدامات دولتهای اروپایی، خاطرنشان کردند: اگر ما به وظایف خود عمل کنیم به توفیق الهی آنها در هر کاری سرشان به سنگ خورده و نمی‌توانند مقاصدشان را عملی کنند و نتیجه فشار به قول خودشان حداکثری برای به زانودرآوردن مردم، نشستن مشت ملت ایران بر سینه آنها و به عقب راندن‌شان خواهد بود.

مبارزه با فساد و بی عدالتی موضوع جدیدی نیست. مطالبه ملت ها در کشورهای مختلف از جمله در امریکا نیز نشان می دهد که جاری شدن عدالت نیازمند تصحیح روش‌ها وقوانین تبعیض آلوداست . البته همانگونه که رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ۱۰ سال حبس برای کسانی که نمادهای برده‌داری و نژادپرستی را به پایین بکشند و یا جدا کردن فرزندان مهاجران از والدینشان ،خاطر نشان کردند ؛  این بی‌قانونی‌ها در جریان های رسانه ای تبلیغاتی غرب پنهان می شود فساد وبی عدالتی در جامعه البته دلایل زیادی دارد که بخشی از آن ناشی از ناکارآمدی دستگاه‌های نظارتی، ابهام در قوانین و مقررات، ساختار فرسوده اداری و ایجاد انحصار همراه با سوء مدیریت در اقتصاد است . 

این وضعیت  در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران  قطعا" پذیرفتنی نیست و انتظارات و مسوولیت ها ایجاب میکند  تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با انگیزه‌ئی مضاعف، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.

از همین منظرسخنان رهبر انقلاب مبنی برقاطعیت  در برخورد قضائی بدون هر گونه  ملاحظه‌ ای ؛ حاوی نکات  کلیدی و تعیین کننده برای رسیدن به  تحول در این زمینه است.

رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز در همین خصوص در بخشی از بیانیه راهبردی خود درباره گام دوم انقلاب تأکید کردند : «عدالت و مبارزه با فساد، این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده چرکین کشور‌ها و نظام‌هاست و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود، زلزله ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت آن‌هاست؛ و این برای نظامی، چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیّت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظا‌م‌هاست» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


شنبه 7 تیر 1399 - 18:34:46