اذعان وزارت خارجه آمریکا : ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

چهار شنبه 4 تیر 1399 - 16:48:59
اذعان وزارت خارجه آمریکا : ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

تهران - الکوثر : وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که به تازگی منتشر شده، اذعان کرده که ایران در حال انجام اقدامات مرتبط با طراحی و ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت خارجه آمریکا در گزارش جدید خود که برای بررسی پای بندی کشورها به معاهدات کنترل تسلیحاتی منتشر می‌کند، اذعان کرد که ایران فعالیت‌های مرتبط با ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.  

وزارت خارجه آمریکا، در گزارش خود و در بخش مربوط به ارزیابی پای بندی ایران به معاهده «ان‌پی‌تی» نوشته است که ایران همچنان باید به «سئوال‌های مهمی» در خصوص فعالیت‌هایش در گذشته در زمینه «سلاح‌های هسته‌ای» توضیح دهد. 

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش همچنین از افزایش دانش هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده است. 

در این گزارش ادعا شده: تجاربی که ایران از توانمندی خود برای ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته به دست می‌آورد احتمالاً نشان‌دهنده دانش برگشت‌ناپذیری است که در نهایت می‌تواند زمان گریز ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای در صورت قصد این کشور برای انجام این کار  را کوتاه کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی درباره وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای خودش را تکذیب  کرده است و تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 4 تیر 1399 - 16:34:15