نقشه عفو بین‌الملل از خشونت‌های فاحش پلیس آمریکا

چهار شنبه 4 تیر 1399 - 11:43:59
نقشه عفو بین‌الملل از خشونت‌های فاحش پلیس آمریکا

تهران - الکوثر : سازمان عفو بین‌الملل با تهیه یک نقشه تعاملی نقض گسترده و فاحش حقوق بشر در آمریکا برای مقابله با معترضان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سازمان عفو بین‌الملل با تهیه این نقشه‌ اعلام کرد، نیروهای پلیس ایالات متحده هنگام مقابله با تجمعات عمدتاً مسالمت‌آمیز برای اعتراض به نژادپرستی و خشونت سیستماتیک پلیس از جمله کشتار سیاه‌پوستان مرتکب نقض فاحش و گسترده حقوق بشر می شوند.  

ضرب و شتم، استفاده نابجا از گاز اشک‌آور و افشانه فلفل و شلیک نامتناسب و کور پرتابه‌های خطرناک مانند گلوله‌ پلاستیکی از جمله اقداماتی بوده که عفو بین‌الملل مستندات آنها را جمع‌آوری کرده و در قالب یک نقشه تعاملی منتشر کرده است.

شهرهای مختلف آمریکا به ویژه شهر "مینیاپولیس" در ایالت "مینه‌سوتا" ، از نزدیک به یک ماه پیش صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور است. 

یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه  25 مه، "جورج فلوید" شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس"   به قتل رساند.

این جنایت،  خشم مردم آمریکا را در پی داشته است. پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا، اما به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور مردم معترض را سرکوب می کنند.

در اعتراضات هفته های اخیر در آمریکا، هزاران نفر مجروح و بازداشت شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 4 تیر 1399 - 10:51:6