قالیباف: مذاکره با آمریکا مطلقا ممنوع است

یک شنبه 1 تیر 1399 - 11:57:38
قالیباف: مذاکره با آمریکا مطلقا ممنوع است

تهران- الکوثر: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز یکشنبه خود مذاکره با آمریکا را مطلقا مضر و ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قالیباف در نطق پیش از دستور نشست علنی مجلس، تحولات هفته های اخیر و قطعنامه که با صحنه گردانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با کارسازی خیانت آلود کشورهای اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس صادر شد را یادآور شد و گفت: همه دیدند با وجود همه طراحی‌هایی که شده بود، هیچ اجماع جهانی علیه ایران شکل نگرفت و بلکه برخی از قدرت‌های بزرگ و کشورهای دیگر آشکارا با این قطعنامه مخالفت کردند.

رئیس مجلس با اشاره به این که ملت ایران راه مقاومت فعال با قدرت را انتخاب کرده است افزود: ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم مذاکره با آمریکا مطلقا مضر و ممنوع است. مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی اعتمادی انجام شود، مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آن ها از قدرت های سلطه گر صورت گیرد و مذاکره با بقیه کشورها نیز برحسب این شاخص طرح ریزی شود که در صحنه های حساس چقدر از حقوق و منافع ملت ایران حمایت می کنند.

وی افزود: علاوه بر اینکه ما اعتقاد داریم هر نوع مذاکره باید از موضع قدرت و با اتکا به اراده مستحکم ملت ایران و توانمندی های فنی دستگاه های مذکور و نهادهای انقلابی صورت گیرد. اروپایی ها نیز متاسفانه به جای آنکه قدردان صبر ایران در پیگیری عدم اجرای تعهداتشان باشند، به فرافکنی و فرار به جلو روی آوردند و کشورها را به رأی علیه ایران در شورای حکام واداشته اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 1 تیر 1399 - 11:57:27