اجرای مقررات منع آمد و شد سراسری در کربلا و بابل به مدت یک هفته

یک شنبه 1 تیر 1399 - 10:17:23
اجرای مقررات منع آمد و شد سراسری در کربلا و بابل به مدت یک هفته

تهران- الکوثر: تیم مدیریت بحران ویژه مبارزه با ویروس کرونا در استان‌های کربلاء و بابل عراق از اعلام مقررات منع آمد و شد سراسری به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تیم مدیریت بحران ویژه مبارزه با ویروس کرونا در استان کربلا اعلام کرد در راستای اجرای تدابیر پیشگیرانه از شیوع بیشتر این ویروس، یه مدت یک هفته مقررات منع آمد و شد در این استان برقرار می‌شود و کلیه فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی به دلیل افزایش ابتلا به این ویروس متوقف خواهد شد.

بنا بر این گزارش مقررات منع آمد و شد از فردا دوشنبه اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، با انتشار این خبر نوشت: مراکز تجاری و غذایی در این استان اجازه دارند که به صورت نیمه‌وقت و تنها از ساعت 5:00 صبح تا 13:00 ظهر فعالیت داشته باشند و مقررات منع آمد و شد و تعطیلی این استان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده سراسری خواهد بود. ضمن اینکه بسته بودن دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مکان‌های عبادی و زیارتی بر اساس مقررات وضع شده از سوی کمیته سلامت ملی، ادامه خواهد یافت.

«نصیف الخطابی» استاندار کربلا پیشتر در ماه شعبان، از محروم ماندن هموطنان خود و زائران حسینی  از زیارت کربلا و حرم امام حسین (ع)، طی  اعیاد شعبانیه، عذرخواهی کرده بود و حال پیش‌بینی می‌شود که در صورت تداوم سیر صعودی ابتلا به کرونا در عراق، تا ماه محرم آینده، این ممنوعیت حضور در اماکن زیارتی و عبادی ادامه یابد.

از سوی دیگر، کمیته مدیریت بحران در استان بابل نیز اعلام کرد که مقررات منع آمد و شد، به مدت یک هفته، از ساعت 6:00 صبح امروز یک‌شنبه تا روز شنبه آینده در این استان اجرایی می‌شود.

«حسن مندیل» استاندار بابل نیز گفت که کمیته بحران مذکور همچنین کلیه استثناهای اعلام شده را لغو کرده است و تنها بخش‌های خدماتی و امنیتی از این قانون منع آمد و شد مستثنی هستند و کلیه رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز بسته خواهند شد.

وی افزود که این تصمیم در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اتخاذ شده است و ما از شهروندان می‌خواهیم که به قرنطینه خانگی پایبند بمانند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، مجموع مبتلاشدگان به کرونا در این کشور به 29 هزار و 222 نفر می‌رسد. طی 24 ساعت گذشته نیز ابتلای هزار و 870 نفر به این ویروس تایید شده است. از مجموع مبتلایان به کرونا، 13 هزار و 211 نفر شفا یافتند و 14 هزار و 668 نفر هنوز بستری هستند و 247 نفر تحت نظر مراقبت‌های ویژه قرار دارند. طی 24 ساعت گذشته 88 نفر جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 1013 نفر می‌رسد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 1 تیر 1399 - 10:17:14