مقامات صهیونیستی: نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات مجدد است

دو شنبه 26 خرداد 1399 - 13:53:44
مقامات صهیونیستی: نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات مجدد است

تهران- الکوثر: مقامات حزب «لیکود» رژیم صهیونیستی گفتند که «بنیامین نتانیاهو» در تلاش برای یافتن زمانی مناسب جهت برگزاری مجدد انتخابات در سرزمینهای اشغالی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) به نقل از این مقامات که به نام آنها اشاره نکرده، افزود که کابینه وحدت خیلی دوام پیدا نمی‌کند و حتی پیش از اینکه «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌ سفید» (وزیر جنگ) به صورت رسمی سمت نخست‌وزیری این رژیم را عهده‌دار شود، کابینه از هم می‌پاشد.

مقامات لیکود اضافه کردند: پیوند بین ما و آبی‌ سفید بسیار زودتر از آنچه دیگران فکر می‌کنند، پایان خواهد یافت. نتانیاهو در تلاش برای یافتن زمان مناسب در راستای برگزاری انتخابات مجدد است. بودجه آتی شاید این فرصت را به وی بدهد.

به گفته این مقامات ارشد، «سارا و یائیر نتانیاهو» همسر و فرزند نخست‌وزیر به او فشار وارد می‌کنند تا با کابینه فعلی ادامه ندهد و همکاری با حزب آبی‌ سفید را قطع کند.

نگرانی خانواده نتانیاهو از آن است که در زمان واگذاری سمت نخست‌وزیری به گانتس، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکمی را برای حذف نقش جانشین نخست‌وزیر در سرزمینهای اشغالی صادر کند.

از سوی دیگر «دافنه لیال» خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو از گانتس تضمین خواسته تا دادگاه عالی در توافق کابینه که بین حزب لیکود و آبی‌ سفید شکل گرفته، دخالتی نکند. نتانیاهو می‌خواهد قانون را به صورتی تغییر دهد که دخالت دادگاه عالی در توافق کابینه منجر به انتخابات زودهنگام شود و نتانیاهو در پست نخست‌وزیری باقی بماند.

نتانیاهو همچنین خواستار تغییر قانونی است که به تبع آن دوره سه ساله فعالیت کابینه به  ۴ ساله افزایش پیدا کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است که چنین تصمیمی احتمال دخالت دادگاه عالی در توافق کابینه را کاهش خواهد داد.

طبق توافق صورت گرفته بین نتانیاهو و گانتس، دوره سه ساله نخست‌وزیری قرار است بین این دو به دو دوره ۱۸ ماهه تقسیم شود که دور دوم این سمت به گانتس واگذار می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگران است که حزب آبی‌ سفید با در دست داشتن وزارت دادگستری با توجه به پرونده‌های فساد نتانیاهو، وی را از قدرت به زیر بکشند.

نتانیاهو در جلسه اول دادگاه فساد مالی در ۴ خرداد به همراه شماری از وزیران کابینه در این جلسه حاضر شد که برخی کارشناسان صحنه حضور مقامات لیکود در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به صحنه‌هایی از فیلم «پدرخوانده» تشبیه کردند.


دو شنبه 26 خرداد 1399 - 13:36:6