واکنش قوه‌ قضائیه به لغو قراردادهای شرکتهای اروپایی

شنبه 24 خرداد 1399 - 13:52:37
واکنش قوه‌ قضائیه به لغو قراردادهای شرکتهای اروپایی

تهران - الکوثر : معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضائیه ایران دستگاه قضایی در قبال تضییع حقوق فردی و جمعی ملت ایران ساکت نخواهد بود و برای استیفای حقوق شرکت‌های ایرانی از همه‌ ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی باقری کنی» معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ قضائیه ایران  روز شنبه در دیدار «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران از لغو یکطرفه‌ قراردادهای شرکت‌های اروپایی با طرف‌های ایرانی انتقاد کرد.
باقری کنی با تأکید بر لزوم مسئولیت‌ پذیری اروپایی‌ها در قبال تعهد به بخش‌های خصوصی و دولتی ایران، افزود: ریشه‌ تقابل غربی‌ها با ملت ایران در طول ۴ دهه‌ گذشته، باور و پایبندی استثناء ناپذیر ایران به حقوق ملت‌ها و تلاش برای استیفای حقوق آنها است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران همچنین با اشاره به اعتراض‌های مردم کشورهای غربی که در دوره‌ اخیر از آمریکا آغاز شده است، گفت: استمرار اعتراضات گسترده‌ مردمی در آمریکا و امتداد آن به کشورهای اروپایی ضعف‌ها و کاستی‌های بنیادین تفکر لیبرالیسم در عرصه‌ تأمین حقوق اساسی انسان‌ها را نمایان ساخت.
سفیر فرانسه در تهران نیز با بیان اینکه پاریس به استقلال ایران و نقشی که  جمهوری اسلامی در منطقه و جهان دارد، احترام می‌گذارد، گفت: فرانسه برای استقلال، احترام متقابل و نقش کشورها در تامین امنیت منطقه خود، ارزش بسیاری قائل است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


شنبه 24 خرداد 1399 - 11:45:5